jans

Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Jan Sandström - 27 augusti 2018 15:02

Och var om inte vid Borgsjö och den fina rastplatsen med trasmatta på torrdass.

Det här är en plats jag gärna stannar på och har gjort det under många resor.

En P-pinne finns också men varför inget till tjejer.

    

[Bild]

15 grader i vattnet och det är lite för kallt förutom för han som simmade i bäcken uppe vid Trollstigens cafébyggnad.

Nu har vi ätit lunch och slappar med te och kaffe på maten innan vi åker sista biten hem.

 

Av Jan Sandström - 27 augusti 2018 07:50

Måndag den 27/8


Sista dagen på resan och det är måndag, det märktes att jag varit ute en vecka.

Veckans värden blev 6,9 mmol och på Hans våg vägde jag 79,3 kg.

Bara eländiga siffror så nu blir det till att promenera mer.


Igår vakade vi på Motellet i Berkåk, en ordentlig frukost och så in till Trondheim där vi tittade på den gamla järnvägsbron.

 

På väg mot Trondheim mötte vi en Tesla.


  med husvagn. Det var den en so drog någonting  men eljest mötte vi massor av Tesslor och olika modeller och färger.


Efter det hade vi stämt träff med Anders vid Scandic Hell  i Stjørdal (som ligger på vägen mot Sverige från Trondheim sett).

Vi gick in och tog kaffe men de ville inte ha betalt utan bjöd på det.

   


Vi åkte åt varsitt håll men han kommer hem på onsdag och vi åker ju hem idag.

Flest Tesslor såg vi mellan Stjørdal och gränsen, på Svenska sidan mötte vi bara en Tesla.


Innan gränsen stannade vi och hann bara koka te och vatten samt steka på lite korv innan regnet kom ifatt oss.

 

Så vi satt inne i bilen och sedan sprang Inger snabbt ut och hämtade gasolköket.


Vid Östersund kom en IDIOT bakom ratten kom i hög fart, jag körde 96 på en hundraväg när körfälten höll på att gå ihop när en ung kille och en tjej utmed i en BMW med ett bilsläp väldigt snabbt kom och hade tänkt tränga sig förbi.

Det blev 70 och jag var livrädd när han låg 1 meter bakom mig

Innan det blev två fält så...

drog han förbi och försvann i väldigt hög fart.

Egentligen skulle jag ha ringt Polisen men det kom vi på senare.


Vi kom fram till Hans och efter mat och prat sov vi gott inatt.


Upp 06:30 och nu har vi ätit frukost, jag fick mitt kaffe och två mackor med ost.

Vädret är fint men bara +5 grader tidigare.

   

Senare ska vi tuffa hemåt och då återgår vi till vardagen igen men jag har en hel del bilder att ta hand om och så ska jag sätta ihop en webbsida om resan.

Nu blir det mer kaffe och sedan drar vi nog vidare.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards