jans

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2018

Godmorgon från Jämtland och idiot bakom ratten.

Av Jan Sandström - 27 augusti 2018 07:50

Måndag den 27/8


Sista dagen på resan och det är måndag, det märktes att jag varit ute en vecka.

Veckans värden blev 6,9 mmol och på Hans våg vägde jag 79,3 kg.

Bara eländiga siffror så nu blir det till att promenera mer.


Igår vakade vi på Motellet i Berkåk, en ordentlig frukost och så in till Trondheim där vi tittade på den gamla järnvägsbron.

 

På väg mot Trondheim mötte vi en Tesla.


  med husvagn. Det var den en so drog någonting  men eljest mötte vi massor av Tesslor och olika modeller och färger.


Efter det hade vi stämt träff med Anders vid Scandic Hell  i Stjørdal (som ligger på vägen mot Sverige från Trondheim sett).

Vi gick in och tog kaffe men de ville inte ha betalt utan bjöd på det.

   


Vi åkte åt varsitt håll men han kommer hem på onsdag och vi åker ju hem idag.

Flest Tesslor såg vi mellan Stjørdal och gränsen, på Svenska sidan mötte vi bara en Tesla.


Innan gränsen stannade vi och hann bara koka te och vatten samt steka på lite korv innan regnet kom ifatt oss.

 

Så vi satt inne i bilen och sedan sprang Inger snabbt ut och hämtade gasolköket.


Vid Östersund kom en IDIOT bakom ratten kom i hög fart, jag körde 96 på en hundraväg när körfälten höll på att gå ihop när en ung kille och en tjej utmed i en BMW med ett bilsläp väldigt snabbt kom och hade tänkt tränga sig förbi.

Det blev 70 och jag var livrädd när han låg 1 meter bakom mig

Innan det blev två fält så...

drog han förbi och försvann i väldigt hög fart.

Egentligen skulle jag ha ringt Polisen men det kom vi på senare.


Vi kom fram till Hans och efter mat och prat sov vi gott inatt.


Upp 06:30 och nu har vi ätit frukost, jag fick mitt kaffe och två mackor med ost.

Vädret är fint men bara +5 grader tidigare.

   

Senare ska vi tuffa hemåt och då återgår vi till vardagen igen men jag har en hel del bilder att ta hand om och så ska jag sätta ihop en webbsida om resan.

Nu blir det mer kaffe och sedan drar vi nog vidare.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards