jans

Alla inlägg under augusti 2018

Av Jan Sandström - 22 augusti 2018 22:45

Det blev en promend med Inger och vi åt lite mat.
   


Men vilken arbetsklädsel de har.

 


Fullt liv på gator och torg.

 


Men fint på kvällen, tyvärr glömde jag ta med annan kamera än mobilen men den tar fina bilder den också.

           


Det blev en liten promenad.

         

Av Jan Sandström - 22 augusti 2018 21:33

Alltså missade vi dammen som brast här i Bergen i kväll/eftermiddag.

Nu ska vi ut och äta något.


Av Jan Sandström - 22 augusti 2018 18:52

Men det här är den sista för idag.
Nu är vi på väg till Bergen.

Det blev en till.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2018 09:44

Nu har vi åkt katamaranfärjan och den gick fort.
Säkert inga problem med att åka vattenskidor efter den.

Predikstolen såg jag också genom molnen.
Bytet till andra färjan gick på ett kick. Racerfart upp och vända över spärrlinjer, betala och lika fort ombord.
Nu sitter vi här där jag satt på min ensamresa 2011, beskriven på min webbsida.

Nu vidare med slutmål Bergen.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2018 23:12

Då är vi här och har slagit upp tältet på en grusplan för husvagnar.

De hade ingen stuga utan endast ett rum för 1030:- vilket var för dyrt för några timmar, tältplats kostar bara 220:- men då får vi använda servicebyggnaden.
Att vi står på grusplanen är för att då har vi bilen utmed tältet, eljest skulle vi fått bära allt långt då det inte gick köra ut på gräsplanen.

Nu är jag på toan och ska strax lägga mig.
Upp tidigt imorgon för att åka färjan efter Lysefjorden.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2018 16:36

Här vid tungvatten...

Av Jan Sandström - 21 augusti 2018 14:03

Vi är uppe på Gaustablick och kokar soppa.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2018 08:36

Tisdag den 21/2


Igår fyllde Anders år och idag deras kompis och vår kompis Camilla som är en dag yngre.


Efter en fin resa via västkusten, förutom att min GPSs tappade kartan så jag bara körde på vit snö så gick allt bra.

Här i Drammen kom i alla fall kartan igång igen så vi hittade rätt.


Det blev camping där vi träffade ett trevlgt ungt par från kungsbacka och de tältade liksom vi.

Det var lite kallt i morse med +7 grader vid halv fem då jag gick och kissade.


Upp vid 7 och jag gick en skön promenad då solen steg upp.


En massa prat med andra och snart har vi ätit frukost och ska dra vidare mog Guatablick och Rjukan för att i kväll natta i eller vid Lysebotn.

Jag har haft trassel med Internet men nu ska det vara igång igen.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards