jans

Alla inlägg den 2 september 2018

Av Jan Sandström - 2 september 2018 12:14

Söndag den 2/9


Jag höll ju på att glömma skriva blogginlägget   

Fastnade bland siffror och kvitton och så har vi suttit ute i solen med fika och korsord.


Så jag tar det lite kort idag.

Igår satt jag med siffror och foton från vår Norgeresa men hann även med en tur ut till Maria i Skeppsvik som bjöd på kaffe fast hon hade fullt upp med att laga mat till gäster som skulle komma.


I övrigt hände inte så mycket igår men jag har som sagt massor av foton.

Däremot måste jag dementera bränsleförbrukningen som jag sa var runt 0,5L/mil, den blev högre för jag missade en tankning i Norge där jag inte fick ut något kvitto, den kommer nog att ligga runt 0,6L/mil. Vilket är mer normalt men nu fokuserar jag på att ordna foton till min webbsida.

Fast jag vet inte hur jag eller om jag kan infoga video på den, OM det går att länka in videos från Youtube.

På webbplatsen har jag inte obegränsat med utrymme.

Jag kanske skulle ta och fundera på att göra något som ligger här hemma istället.


Det blev sent igår kväll men tog ändå en stund och lyssnade klart på min ljudbok innan jag släckte.

Under natten kom Gunnar in och lade sig hos mig men jag har sovit gott och det blev sovmorgon.

Först vid åtta steg vi upp.


Frukost och sedan blev det siffror för mig men även kaffe.

Nyss fick jag kvista iväg till Ingers jobb med en sak hon glömde hemma.

Sedan ska jag följa med Maria och Mona ut på ett ärende i eftermiddag.


Resten av tiden blir nog semesterfoton och kanske en promenad men inte så lång, måste ta hand om mitt knä som är bättre men vill inte "göra in" det igen.


Solen skiner från en blå himmel och det är varmt ute, just nu 20° och nu kom Maria.


Skippar bilder och säger bara

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards