jans

Alla inlägg den 8 september 2018

Av Jan Sandström - 8 september 2018 23:39

Det blev husvagnen men Inger ligger inne med katterna.

Av Jan Sandström - 8 september 2018 17:00

Men nu ger jag mig tror jag.

Taklampan och fläkten är uppsatta och arbetsgolvet rivet.

Det blev en kyrka.

     


Strålande solsken och en fin höstdag har vi.

   

Men snart gör vi upp eld och värmer badtunnan, fast i kväll ska jag inte ha så varmt eller så ligger jag int i så länge.


Berättade jag i morgoninlägget om den lilla näbbmusen Gunnar tog, antingen åt han upp den eller så sprang den iväg för det fanns inget på gräsmattan.

Av Jan Sandström - 8 september 2018 09:32

Lördag den 8/9


Idag fyller lillgrabben år, tänk att det gått 32 år redan.

Grattis Erik

och imorgon har han barnkalas med fika hemma hos sig.


Igår tog jag en cykeltur upp på Grubbe där jag först lämnade igen biblioteksboken så att nästen kan få låna den.

Jag fortsätter traggla på med men den är så ointressant då det bara handlar om spel på is. Men det är även en del annat som jag vill veta hur det går med ungdomarna.

Efter biblioteket cyklade jag förbi ICA Kvantum där jag köpte kaffe, chips och jordnötter. Använde självsanning men naturligtvis fick jag avstämning.

Jag ska inte använda det, i början provade jag tre gånger på ICA Maxi och alla tre fick jag plocka upp i kassan.

Likadant nu så varför bemöda sig om att scanna när jag ändå ska göra som vanligt och ha personal som tar betalt.


Hem igen och det vag utför mest hela vägen och jag gjorde en sväng över Rödäng för att se om jag hittade baklämmen till släpvagnen. Det gjorde jag dock inte.

 

Har någon sett den så hör av dig.


Väl hemma satt jag på altanen då jag inte pratade med grannarna, surrade ved vi hade på släpvagnen för att vi skulle dra upp den till stugan.

Inger kom hem och Gunnar var försvunnen, men jag hittade han liggandes i grannens kompost. Säkert varmt och skönt där men ack så bossigt med det torra gräset han låg på.


Anders kom förbi från skolan och pratade lite innan vi lastade katterna och åkte hit till stugan.

Vi började med att fylla badtunnan och gjorde upp eld i den, i kaminen alltså och vatten i tunnan.

Plock av lite av varje och jag tände i husvagnen där jag slog på lte värme. Tänkte ligga där inatt.


Tids nog blev det bad och vi hade en härlig stjärnhimmel med miljontals gnistrande stjärnor. Fast egentligen är det inte så många man kan se med blotta ögat.

Vintergatan lyste då som ett vitt band tvärs över himlen och vi såg några satelliter pila fram där uppe.


Men jag började må halvdåligt av värmen, i duschen efteråt höll jag rent utav på att svimma och mådde illa men efter nån kvart sittandes på toan kände jag mig bättre.

Men det blev ingen husvagn för mig, orkade inte gå ut och sova där, fick ändå gå dit och slå av värmen och belysningen.

Sedan sängen och ljudboken en stund men jag var småyr i skallen och mådde inte helt bra.


Sov ändå gott inatt och i morse kom Gunnar in och lade sig mellan oss.

Frukost ute och Gunnar tog sin egen frukost, en liten liten liten stackars näbbmus kom han med men jag har för mig att katter inte äter näbbmöss.


Idag ska jag greja i bygget, det blir lite ett och annat som ska göras.


Vi har haft dimma på morgonen men nu skiner solen

 

Temperatur har vi också, det var väl runt 12-13 grader då vi gick ut hit med frukosten.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards