jans

Alla inlägg den 12 september 2018

Av Jan Sandström - 12 september 2018 14:40

Du hittar den på vår webbsida Fam Sandström, klicka på Semester till vänster och sedan längst ned

eller direktlänk här.

 

Men än kan jag ändra lite på sidan, justera länkar och utseendet, lägga in mellanslag och tomrader eller ta bort sådant.
Sedan kan det bli fler video då det fungerade så fint att bädda in dem på sidan.

Hör gärna av dig om/NÄR du hittar stavfel och annat som kan behöva åtgärdas, nu går jag och dricker kaffe.

Av Jan Sandström - 12 september 2018 09:18

Onsdag den 12/9


Igår beställde jag kattmat och kattsand från Zooplus, det blev 7 paket som de skickar, 5 gick iväg i morse och det är väl kattsanden.

Beställde även glidbeslag, en ny duschblandare och en rostfri diskbänk från BYGGmax och dem ska vara till stugan.


Sedan åkte jag iväg till Jula där jag köpte vinkelbeslag till vintertaket över husvagnen.

Jag fick tag på alla de jag skulle ha, sist var det slutsålt när jag tänkte köpa men de hade inte bultar till bra pris.

Så jag åkte till Biltema och köpte bultar till dyrt pris, men jag glömde nog köpa muttrarna.

Nu ska jag bara köpa virket till taket, men det blir inte idag.


Sedan satt jag ute med korsord och kaffe och Gunnar bara låg och sov.


Gick in och tog itu med reseberättelsen och blev nästan klar med den, nu ska den bara "finputsas" och kolla upp felaktigheter.

Bilder som fått fel format och missade länkar, länkar som kanske inte behövs och sådant, jo och så stavfel.


Gick isäng och började på min nylånade ljudbok

  men lyssnade bara några minuter innan jag stängde och sov gott.


Idag blev det frukost inne, gråtrist väder och inte så varmt utomhus men det kanske blir varmare, regnet lär hålla på hela dagen.


Men jag har att göra här inne också, datorproblem.

Varför ska det jävlas med D-links kameror efter varje uppdatering de gör på Firefox webbläsare, kanske inte varje gång men det händer och då får man vänta ett bra tag på en lösning, den som man ska göra fungerar inte och har aldrig fungerat.

 

Så det blir till att använda Internet Explorer tills vidare för att kolla kamerorna eller mobilen, den fungerar.


Borde sätta mig och försöka få igång Internet på min sängdator, den har också lagt av då den inte kommer åt Internet, men jag tror den kommer åt nätverket så den delen fungerar.

Men jag har mest kollat på porr och skräp med den så det är inte prioriterat direkt.


Inger hemma, åtminstone just nu men jag vet inte om hon är helledig eller jobbar kväll idag. Det ska då städas och fejas antar jag.

Promenad blev det ingen igår och idag får det bli inne på promenadbandet OM jag nu orkar och tar mig tid till det.

Ingen matinéfilm idag, det är sport med hästar den här gången som går före film.


Som jag nämnde så, nåja det regnar inte just nu men enligt YR ska det regna hela dagen.


Etmperaturen nust nu är hisnande +11,6° och mulet men det blåser då inte.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-09-12 09:45:11

Temperatur: 11,4 °C
Lufttryck: 991,7 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,8 m/s från WNW,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 11,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 57 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,5 mm
Gårdagen: 9,3 mm
Månaden: 11,7 mm
Året: 186,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,5 °C
Klockan:
09:37
Temp - Max:
18,0 °C
Klockan:
11:36
Temp - Min:
10,2 °C
Klockan:
05:59
Temp - Min:
11,0 °C
Klockan:
23:52
Lufttryck - Max:
997,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1013,1 hPa
Klockan:
00:23
Lufttryck - Min:
991,4 hPa
Klockan:
08:13
Lufttryck - Min:
997,0 hPa
Klockan:
23:50


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:04
Sol upp: 05:53
Sol ned: 19:16
Skymning: 20:04
Dagsljus: 15:00 tim:min
Dag längd: 13:23 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 22s less daylight tomorrow
Måne upp: 09:33
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 20:07


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut där ute.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards