jans

Alla inlägg den 22 februari 2019

Av Jan Sandström - 22 februari 2019 17:41

Nu har Anders varit här och gett Mirabell lite mat och hon fick i sig en hel del.

   


Sedan är det skönt att gå ligga vid elementet inne hos mig i kontoret.

 

Av Jan Sandström - 22 februari 2019 09:48

Fredag den 22/2


Igår var en kall men solig dag och jag var mestadels inne, eller egentligen inte.

Anders ringde och undrade om jag inte skulle komma över och passande nog hade jag slagit på värmen i bilen för att kolla hur väl framrutan blev isfri med en bakre cupévärmare.

Så jag klädde på mig och körde över till Stöcksjö där jag fick en trevlig pratstund och gosa lite med Mirabell.

Men hon är så mager och tunn lilla kisse.

Jag avböjde lunch och åkte hem då jag hade egen matlåda här hemma.


Mat och kaffe och så beslutade jag mig för en promenad i solskenet. Det blev en runda runt industriområdet.

 

Mitt knä kändes ganska stabilt och gjorde inte så ont.

På hemväg såg jag rök driva över vägen och den kom från en lokalbuss.

       

Det visade sig vara någon form av övning då röken kom från en maskin man bar omkring på.


Kaffe och mer undersökande av luftvärmepumpar, sedan en liten stund på soffan med ljudboken innan Inger kom hem.


Det blev ingen fisksoppa då jag hade ätit upp matlådan hon skulle koka soppa på men spik har jag gott om.

Det blev kyckling istället, tror då det var det i soppan hon gjorde och vi såg på Solsidan.


Sedan såg jag en film på Kanal 6,

Kick-Ass

.En film som inte var speciellt märkvärdig men vissa scener var väl småkul.


Det blev sängen och ljudboken, somnade men vaknade av djävulsk värk i händerna. Höll på att bli galen så det blev ordentligt med Alvedon och smorde med Voltaren.

Det måste till slut ha gjort verkan för jag somnade nog, vaknade i alla fall i morse.


Dusch och frukost och så ringde Anders, Han skulle ju komma och lämna Mirabell i eftermiddag men tänkte att han lika gärna kunde lämna henne nu på morgonen då han ändå skulle vara på skolan.

Men hon är så mager och ser gammal ut men har legat i mitt knä

 


innan hon gick till fönstret för att kolla på fåglarna.

   

Det är väl varmt och skönt ovanför elementet.

Anders kommer förbi i eftermiddag och ska visa och ge henne mat.

En pure av specialkost men hon gillar den inte så det är som att mata en ettåring, det blir en hel del utanför.


Det var kallt i morse och inatt, här hade vi ändå bara ned mot -20° men i stugan var det mot -30°

Det är ändå mulet just nu och tempen utanför fönstret ligger nu på -12,5°

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-02-22 10:15:09

Temperatur: -11,8 °C
Lufttryck: 1033,7 hPa och Falling
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från SSE,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -11,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 14,1 mm
Året: 26,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-11,8 °C
Klockan:
10:13
Temp - Max:
0,1 °C
Klockan:
14:09
Temp - Min:
-24,0 °C
Klockan:
02:27
Temp - Min:
-23,0 °C
Klockan:
23:37
Lufttryck - Max:
1036,0 hPa
Klockan:
04:20
Lufttryck - Max:
1035,0 hPa
Klockan:
23:30
Lufttryck - Min:
1033,6 hPa
Klockan:
10:12
Lufttryck - Min:
1018,3 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 06:22
Sol upp: 07:11
Sol ned: 16:35
Skymning: 17:24
Dagsljus: 11:02 tim:min
Dag längd: 09:24 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 21:10
Månfas:
Waning Gibbous
 Moon
Måne ned: 08:13


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut, eller såg ut lite tidigare i morse, nu här jag att Gunnar vaknat och äter mat så han ska väl ut och kolla läget.

       


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards