jans

Direktlänk till inlägg 2 mars 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2 mars 2019 08:21

Lördag den 2/3


Igår var jag duktig, gjorde färdigt min andra släpvagn. Den som Anders lånat på obestämd tid.

 

Jag gjorde i ordning en hy läm av en gammal vi fått tag på, höjden var ganska exakt men den var för lång så jag har fått kapa av den en bit men jag är riktigt nöjd över resultatet.

Nu ska jag bara kolla ena vinterdäcket som jag befarar inte håller luften så jag ska kolla ventilen, eljest blir det en flaska punkaspray innan jag drar över den till Anders igen.


Efter att ha plockat ihop gick jag in och gjorde ingenting.

Nästan i alla fall, jag gick ut och limmade fast GPS-hållaren, sugfoten höll inte fast utan ramlade loss titt som tätt men smältlim kanske löste problemet, hjälper inte det blir det ett par små skruvar.


Inger kom hem och så blev det middag då vi såg ett par avsnitt på Solsidan.

Därefter film från Netflix och det blev 

Identity Thief från 2013

Men se den inte, den var kass, inte ens roliga skämt.

Fast det är väl sådär det är där borta i det förlovade landet. USA.

Jag avslutade med veckans avsnitt av Star Trek som sänds varje fredag på Netflix.


Sedan blev det sängen och ljudboken en stund innan jag sov, som andra nätter halvdant men ändå skapligt gott.

Massor av drömmar och upp vid 7.


Det blåser idag och är någon +grad.

Jag ska kolla släpvagnen och sedan köra över den till Anders, sedan förbi en husvagnsfirma och se om dem har en lampa jag söker efter.

Vill inte betala 25-30% av priset i frakt för att köpa på nätet. Då skickas det väl ändå med PostNord som jag ligger i krig med.

De körde aldrig ut mitt paket som de skulle göra enligt beställningen utan till utlämningsställe borta vid flygplatsen till.

Jag ska enligt mejl boka vad jag vill göra på deras app, om jag vill hämta eller få det utkört men på appen står det bara att paketet är STOPPAT. Jag kan inte göra något val.

Vad är det som hänt med gamla hederliga posten.

Jag ska sluta beställa på saker om företagen anlitar posten eller DHL för det här paketet skickades med DHL och sedan tog PostNord över det. Tacka vet jag Schenker. Där kommer paketen som ett brev på posten, så att säga. Som det var förr.


Det är mulet idag och just nu +1,8° utanför fönstret men det blåser.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-03-02 08:45:11

Temperatur: 2,2 °C
Lufttryck: 986,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 77 %
Vindstyrka: 6,3 m/s från W,
i byarna 8,5 m/s
Kyleffekt: -2,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 29,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,4 °C
Klockan:
08:23
Temp - Max:
1,8 °C
Klockan:
16:23
Temp - Min:
0,0 °C
Klockan:
00:29
Temp - Min:
-13,0 °C
Klockan:
03:10
Lufttryck - Max:
997,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1007,7 hPa
Klockan:
01:49
Lufttryck - Min:
986,1 hPa
Klockan:
08:16
Lufttryck - Min:
997,2 hPa
Klockan:
23:53


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 05:56
Sol upp: 06:44
Sol ned: 17:00
Skymning: 17:48
Dagsljus: 11:52 tim:min
Dag längd: 10:16 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:22
Månfas:
Waning Crescent
 Moon
Måne ned: 11:15


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser himmel och jord ut här i Umeå.

   

 

Jag behöver mer kaffe så att jag blir snäll igen.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards