jans

Direktlänk till inlägg 4 mars 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 4 mars 2019 09:09

Måndag den 4/3


Den här veckan blev det 6,3 mmol och vikten 77,8 kg.

 

Men så har jag varit dålig på att ta mina promenader, skyller på att det är besvärligt att gå när vägarna ser ut som de gör med ömsom asfalt och ömsom ojämn is.


Men igår kom Erik tillbaks med bilen som han haft och så kom Maria förbi. Jag trodde båda skulle följa med upp till Peter och Emil där vi skulle äta semlor och fika men dem hade inte tid sa de.

Så jag fick ensam hämta Inger på Haga och så åkte vi till Biltema där jag köpte några saker och 4 semlor.


Anna äter inte semlor utan vill ha en bulle med nutella i och grädde på.

Nått sådant har de inte på Biltema. Det blir det här hemma idag.

Emil var som han är, busig, snäll, ledsen och en Emil.


Jag körde tillbaks Inger till jobbet och så fick jag ett infall att åka ut till kompisen Ulf och se om han var hemma.

Han hade kikat på förstärkaren till en Subwoofer, och han var hemma med 4 sådana här småsaker.

   


Den sköldpaddsfärgade var bara för söt.

 

Nästan 2 timmar prat blev det men kaffe hade jag druckit så jag var nöjd så det blev inget fika den här gången.


Åkte hem och skruvade ihop subwoofen, kopplade in den i rummet men fick ändå inget liv i den.

Jag har dessutom förlagt fjärren eller om den ligger kvar hos den som sist hade högtalaren, kommer inte ihåg om det var Erik eller Anders. Det är ju eller var Anders som rådde om den.


Peter o Anna har bytt skrivare så jag tog med den gamla hit hem, ska se om det är något att ha och i så fall funderar jag på att ta den till stugan fast det får jag inte för Inger. Så då blir det nog att ge bort den på Facebook.


Väl hemma blev det sedan inte så mycket gjort. Hade fått värk och senare blev det nån film, vad det nu var jag såg.

Jo Budapest hette filmen. 


Inger kom inte hem men till slut ringde hon och sa att hon fastnat på jobbet, pratade men någon var det visst men till slut kom hon hem.


Jag gick isäng efter ett par Alvedon och så smorde jag Voltaren, släckte efter en stund med ljudboken. Vaknade och frös så det blev en tjock filt på mig. Har haft konstiga drömmar men har nog ändå sovit.


Upp 7, väga och testa blodsocker, sedan duscha och frukost.

Inger har gått över till ICA för att köpa mjölk då hon ska baka semmelbullar då det blir semlor här idag, Emil ska komma förbi och vi får se hur många av de andra barnen som dyker upp.

Då kanske jag får hjälp med subwoofern, det kan vara nån inställning i förstärkaren men jag ska testa själv också.


Någon promenad lär det väl inte bli idag heller, tidvis snöar det stora lapphandskar och då är det förrädiskt att gå ute.

Dubbarna under fötterna hjälper inte eller dåligt om det ligger ett par cm snö på knövlig is.


Just nu bara -5,9° och det snöar men det blåser inte mycket.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-03-04 09:45:10

Temperatur: -6,3 °C
Lufttryck: 988,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från WSW,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -6,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 29,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-6,3 °C
Klockan:
09:40
Temp - Max:
-2,3 °C
Klockan:
11:29
Temp - Min:
-9,4 °C
Klockan:
01:09
Temp - Min:
-14,1 °C
Klockan:
05:09
Lufttryck - Max:
992,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1001,4 hPa
Klockan:
04:33
Lufttryck - Min:
988,0 hPa
Klockan:
09:19
Lufttryck - Min:
992,5 hPa
Klockan:
23:17


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 05:50
Sol upp: 06:37
Sol ned: 17:06
Skymning: 17:53
Dagsljus: 12:03 tim:min
Dag längd: 10:29 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:03
Månfas:
Waning Crescent
 Moon
Måne ned: 13:48


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

och så här ser det ut här hemma

     

 

och i stugan.

 

Lite mer kaffe medan jag tar itu med subwoofern och så Peters skrivare.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 29 mars 08:23

Lågnfredag den 29/3   Igår så gick jag ut och skottade tak, i alla fall lite snö knuffade jag ned från gamla förrådet. Fåglarna fick mat och så grejade jag på lite innan jag backade bilen och kopplade på släpen, surrade fast den ställning jag g...

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards