jans

Alla inlägg den 23 mars 2019

Av Jan Sandström - 23 mars 2019 17:39

Som det är nu kan jag inte rekommendera någon att köa en sådan.

Det går bara inte att spara ned från minneskortet i en kamera.

Tidigare gick det med ett tillägg i Firefox men nu kan man inte ens se kameror genom den webbläsaren och i Crome och Explorer finns inget tillägg som fungerar, jag har då inte lyckats med det.

Säremot kom jag en bit på vägen, trodde jag genom att helt avaktivera antivirus i datorn, windows inbyggda är bara för nördar som inte kan datorer, ungefär som tidigare Telia Säker Surf var. Det blockerade hela datorn.


Men jag har kommit ett ster närmare avdatorisering av mig själv.

Man ska inte använda en dator till annat än spela och facebook, allt annat är tydligen av ondo för programmerarna.

Av Jan Sandström - 23 mars 2019 13:26

Ett kattordspråk Gunnar kom på.


Men väghyveln kom och skrapade och breddade vägen när jag var ute och mätte på gäststugan.

       


u är vi inne i goa värmen för det blåste kallt ute.

   

Av Jan Sandström - 23 mars 2019 08:36

Lördag den 23/3


Igår åkte vi till Vindeln där vi åt mat på Hotell Forsen som ligger på Kvarnområdet med fin utsikt över vindelälven och forsen.

       

På väg hem handlade vi lite smått och gott på ICA, Inger var helt utan te här hemma och dett går ju inte an.


Lite pyssel ute och även avkoppling

 

ute i solen.


Ingen speciell middag igår då vi åt tillräckligt i Vindeln men vi såg några avsnitt på säsong 3 av Sommaren med släkten innan vi tog en film från Netflix.

Triple Frontier som är från 2019

En hyfsad film även om den var förutsägbar ibland.

Gunnar var ute och jag hann bli lite orolig innan han kom hem och lade sig mellan oss här i soffan.


Jag satt även med datorn igår och försökte lösa problemet med att ladda ned videos från min D-Linkkamera.

Fick ta lite lugnande och det blev en grogg av rödsprit och appelsinläsk.

  Jag vet inte vad någon av barnen lämnat kvar här.


Jag gick isäng med ljudboken en kort stund innan jag släckte och Inger satt kvar med sitt pussel men jag tror inte hon blir klar tills imorgon.

 


Jag har sovit skapligt inatt fast Gunnar ville ut en sväng inatt.


Upp före åtta, vädret är inte det mysigaste just nu för snön vräker ned.

     

Men det är nog ganska blött ute då det är just över nollstrecket. Men det ska klarna upp enligt de kunniga.


Väderstationen inne i stan visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-03-23 09:00:10

Temperatur: 3,2 °C
Lufttryck: 996,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,5 m/s från SW,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: 0,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,6 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 26,4 mm
Året: 56,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,0 °C
Klockan:
00:43
Temp - Max:
10,6 °C
Klockan:
10:07
Temp - Min:
2,2 °C
Klockan:
06:07
Temp - Min:
-1,5 °C
Klockan:
04:59
Lufttryck - Max:
1006,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1024,3 hPa
Klockan:
09:45
Lufttryck - Min:
996,3 hPa
Klockan:
08:40
Lufttryck - Min:
1006,7 hPa
Klockan:
23:58


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 04:44
Sol upp: 05:31
Sol ned: 18:02
Skymning: 18:50
Dagsljus: 14:06 tim:min
Dag längd: 12:31 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 21:48
Månfas:
Waning Gibbous
 Moon
Måne ned: 06:33


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Stadshimmeln är också grå men det blåser inte.

 


I morgon får småfåglarna mer mat då jag kommer hem, jag tror inte dem som sköter om huset kommer ihåg mina småfåglar.

 


Jag tror det blir planeringsjobb i gäststugan idag men först mer kaffe och mer ved i kaminen.

   








Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards