jans

Alla inlägg den 27 mars 2019

Av Jan Sandström - 27 mars 2019 08:54

Onsdag den 27/3


Liksom det är dags att betala räkningarna.

Jag gjorde det mesta av det igår men då inte Inger fått in sin lön fick jag föra över några tusenlappar till hennes konto.

Det var enda sättet att bli av med henne.   

Nä så allvarligt är det inte utan vi beställde hennes tågbiljetter ned till Jönköping senare nästa månad, hon ska göra sin resa ned till barnbarnen Alex och Harry. Jag stannar hemma med Gunnar


I övrigt plockade jag fram Eriks sommardäck med fälgar som jag lade upp till försäljning på Facebook.

   Riktigt fina däck som han bara vill ha 2000:- för.

       


Två är nästan helt nya och de säcken kostade bara dem 2000:- förra sommaren.


Sedan gick jag en promenad runt på Västerslätt.

 

Då jag passerade MM (där ÖoB låg) gick jag in och köpte några klädrullar, såna där med tejp på och så blev det ett paket kakor.


Förra ljudboken tog slut så nu laddade jag in en, eller flera nya men nu lyssnar jag på

 

Den handlar som vanligt om Gottlandspolisen Knutas.


Fint väder så när jag kom hem gjorde jag kaffe och satt ute på altanen i den sköna solvärmen med Gunnar som låg på golvet och mådde gott.

Men krafsade även en del i snödrivan innan telefonen larmade.


Matinéfilmen Hugo och Josefine började så jag gick in och tog itu med räkningarna så jag såg inte direkt filmen som rullade på här vid sidan om.

Idag blir det 

Kvinna i rött eller Scarlet Street (original title)

7.9 IMDb, 1945, Kriminaldrama, USA, 106min - SVT1, Idag 14:30

Ett gift affärsbiträde träffar en vacker, rödklädd kvinna. Han ljuger för henne och utger sig för att vara en framgångsrik konstnär, vilket får förödande konsekvenser.

Hittade en härlig bild på nätet som jag vill visa.

 

Helt och hållet min humor.


Inger kom hem och vi åt senare middag till Sommaren...

Efter det såg vi de två återstående avsnitten på Bröllop, begravning och dop. Se serien här.


Det blev sängen och jag upptäckte att min ljudboksapp faktiskt fått ett nytt kommando.

Man kan ställa in att jag måste röra på mobilen för att den inte ska stanna och nu har jag ställt in på 5 minuter.

Men känsligheten kanske måste justeras för den ska ju inte fortsätta bara för att den ligger på min mage och registrerar att jag andas   Men då märker jag ju om jag dör för då stannar ljudboken.  

Jag lyssnade bara en kort stund så jag hann inte testa funktionen och sedan har jag sovit gott förutom då Gunnar hoppade på mitt huvud och det var bråttom UT. Han hörde säkert någon av grannkatterna där ute.


Upp efter 7 och idag ska jag göra klart räkningarna, sedan blir det väl ute en hel del, kanske åker vi och handlar på ICA.

Jag hoppas någon behöver Eriks däck och synd att det är "fel" storlek för jag behöver troligen två nya däck till min bil.


Det ska bli fint väder men jag såg att molnen där uppe drev fram i en hiskelig fart så högt där uppe blåser det regält.

 


Men just nu har jag +2,6° och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-03-27 09:15:10

Temperatur: 3,4 °C
Lufttryck: 1009,3 hPa och Steady
Luftfuktighet: 84 %
Vindstyrka: 4,0 m/s från SSW,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: -0,1 °C
Inne hos oss. Temp: 22,0 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 31,2 mm
Året: 60,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,4 °C
Klockan:
09:14
Temp - Max:
7,2 °C
Klockan:
16:44
Temp - Min:
-2,9 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-6,9 °C
Klockan:
01:53
Lufttryck - Max:
1012,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1013,0 hPa
Klockan:
19:12
Lufttryck - Min:
1008,7 hPa
Klockan:
08:14
Lufttryck - Min:
1002,3 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 04:29
Sol upp: 05:17
Sol ned: 18:14
Skymning: 19:02
Dagsljus: 14:33 tim:min
Dag längd: 12:57 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:32
Månfas:
Waning Gibbous
 Moon
Måne ned: 07:25


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser det ut i trädgården, det blir nog kaffe på andra sidan mot söder.

   


Nu springer Inger här med vattenkannan så bäst att jag går och gör kaffe.

 





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards