jans

Direktlänk till inlägg 6 april 2019

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 6 april 2019 08:30

Lörag den 6/4


Igår hände saker och ting. Först de vanliga morgonsysslorna och sedan skulle jag skaffa en bräda eller MDF-foder som ska bli sockel under skåpen här i stugan.

Men jag hann bara till grannen där jag närapå körde över en annan grannes katt.


Men det gick bra fför oss båda och jag köpte det jsag skulle, hem och där lade jag mig senare på soffan med Pierres bok efter att ha plockat ihop verktyg och masiner som skulle med till stugan.

 

En gosig Gunnar kom och lade sig hos mig, kaffe i muggen och llt var bra.

Då ringde Anders.


Han ville bara eller undrade om jag ville komma över och titta på en grej och så skulle jag få kaffe.

Det kunde jag ju inte säga nej till och jag hade ju lite "tid över" så att säga så jag   

Jag hann ändå före Anders så då började jag hacka is och så kikade jag att skivorna vi satt för dörröppningen på hans förrådsstuga men allt såg bra ut där.

Anders kom och vi kikade på det han skulle visa och även det såg fint ut. Vi gjorde upp om att jag ska försöka ta bort gamla dörren och om det går sätter jag in den nya med en ny teknik jag tänkt ut men vi måste vara två så Inger får slita sig från sitt pussel då.

Vi drack kaffe och så åkte jag hem för jag ville inte hamna i rusningstrafiken på Tegsbron då kön kan bli ända upp till 500 meter.


Kom hem och häktade på släpvagnen och så kom Inger hem, vi packade ihop och Gunnar gick ut för att kissa.

In i bilen och upp till stugan där Gunnar nästan direkt skaffade middag, till sig själv då.


Jag kunde inte hålla mig så jag började riva efter att ha plockat ur skåpen.

 


Egentligen borde Inger göra någonting där bakom innan jag monterar men det får bli tvärtom.

 


Jag gick isäng utan läsning och somnade ganska fort.

Men mitt i natten ville Gunnar ut och ta en nattmus, eller vad han nu skulle ut och göra. Kattklockan var igång och efter nån timme skrek den då han ville in igen.

Det blir bättre när vi har öppet fönster.


Vid sju vaknade jag och upp en halvtimme senare.

Inger låg kvar ett tag till och Gunnar sover och kommer säkert att sova hela förmiddan.


Jag ska bara bli klar med det här inlägger så tar jag fram kofoten och fortsätter.

Mycket att göra idag, riva och börja få upp i köket.

Byta dörren på gäststugan och så ett par andra småsaker.


Vädret är disigt och grått

Tempen här ligger just över noll men det ska klarna upp och bli varmare, men dem har ju haft fel tidigare.

Väderstationen inne i stan visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-04-06 09:15:10

Temperatur: 0,8 °C
Lufttryck: 1021,4 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från NE,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: -1,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 61,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
1,8 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
1,8 °C
Klockan:
14:52
Temp - Min:
-0,5 °C
Klockan:
03:12
Temp - Min:
-2,7 °C
Klockan:
06:08
Lufttryck - Max:
1022,9 hPa
Klockan:
00:42
Lufttryck - Max:
1024,6 hPa
Klockan:
13:11
Lufttryck - Min:
1021,0 hPa
Klockan:
07:07
Lufttryck - Min:
1019,3 hPa
Klockan:
00:05


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 04:51
Sol upp: 05:42
Sol ned: 19:43
Skymning: 20:34
Dagsljus: 15:43 tim:min
Dag längd: 14:01 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:50
Månfas:
Waxing Crescent
 Moon
Måne ned: 20:43


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

Jag kanske skulle sätta upp en station här också.

Så här set det ut inne i stan

   


och här i stugan.

       





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards