jans

Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Jan Sandström - 9 maj 2019 22:22

Hämtade vagnen tidigare idag och det gick bara fint att köra hem.
Innan jag hämtade vagnen åkte jag upp till stugan och letade backkamera och displayen men hittade inte igen den.


Här hemma kom Erik så det blev lite prat om ditt och datt innan han tog Peters bil hem till sig.

Jag backade upp husvagnen på tomten och det gick det också fast det var smalt och eländigt och utan backkamera.

     


Nu är det snart sängdags för jag är trött, Independence Day rullar på TV:n men en inspelad film, inte den som sänds på kanal 6.

Av Jan Sandström - 9 maj 2019 08:49

Torsdag den 9/5


Igår steg jag upp tidigt och följde med Peter till flyget, sedan körde jag hem hans bil till oss.


Bytte däck på bil och släp för att sedan åka upp till stugan med fönstren jag fick tidigare.

 

På väg hem svängde jag förbi husvagnen och nu var det bara en framför min, mätade på husvagnstaket och det ska finnas plats för solpanelen.

Hemma sökte jag reda på ägaren till andra vagnen och ringde upp han, jodå idag torsdag efter två ska han hämta sin vagn.

Då åker nog även jag upp och hämtar hem min för Sören vill nog bli av med allt som stått i idet i vinter.


Här hemma var Maria och packade sin bräda med tillbehör i skidfodralet.

Senare kom Harrys på middag och så kom Anders med sötnosen som vi ska ha några dagar för han, Maria och några till ska till Björkliden och åka utför på det där vita.

Dom skulle köra härifrån stan vid midnatt så kommer de fram lagom till liften öppnar och så slipper de betala för en natt någonstans. Dom börjar väl vara framme snart.


Vi åt middag och i köket då Harrys var här och senare såg jag något på TV innan det blev sängen.

Lilla Lycka hade lekt här inne och Gunnar sovit ute.

Men när Maria kom vid midnatt hade hon lilla kisse gömt sig så Maria fick inte träffa henne.


Senare låg Gunnar hos Inger och Lycka hos mig men jag vaknade frammåt morgonsidan med kramper i vänster ben. Jag vet inte om det beror på det där diskbråcket jag hade för några år sedan och som var på vänster sida.

Som ung (under 20år) hade jag ofta senadrag i underbenen men det försvann senare.

Eljest har jag sovit ganska gott fast vi får ha stängt fönster.

     


Upp vid ½8 och frukost intagen, kisse har lekt och sedan lade hon sig likt Mirabell i mitt knä.

 


Nu ligger hon här i mitt knä och drömmer något, sparkar med benen och tuggar i tomning, lilla sötnosen.

  


Som jag kanske sa ska jag i eftermiddag åka och häta hem husvagnen, när den väl är parkerad blir det jobb på den.

Solceller ska upp och så en backkamera samt två backljus på sidorna av gasolkoferten och belysning i densamma.

Men först blir det nog en tvätt av vagnen.

   

Jag har pratat med några på nätet och att dra sladdarna där antennen sitter är smart och flera har gjort så.


Jag får se om det blir någon promenad idag, tror det blir tight om tid men det är egentligen bara en svag ursäkt att inte idas.


Det är svårt att skriva med katt i knät mellan mig och skrivbordet men det går om än lite sakta.

I alla fall har jag +9,3° där ute just nu, solen har lyst men nu är det lite mulet.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-05-09 09:15:11

Temperatur: 7,9 °C
Lufttryck: 1013,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 3,1 m/s från SSE,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 5,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,9 mm
Månaden: 9,6 mm
Året: 74,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
9,2 °C
Klockan:
08:34
Temp - Max:
9,9 °C
Klockan:
15:49
Temp - Min:
-1,9 °C
Klockan:
03:09
Temp - Min:
0,8 °C
Klockan:
02:16
Lufttryck - Max:
1013,3 hPa
Klockan:
09:11
Lufttryck - Max:
1008,5 hPa
Klockan:
23:57
Lufttryck - Min:
1008,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
997,5 hPa
Klockan:
04:11


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 02:29
Sol upp: 03:48
Sol ned: 21:25
Skymning: 22:46
Dagsljus: 20:17 tim:min
Dag längd: 17:37 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:52
Månfas:
Waxing Crescent
 Moon
Måne ned: 01:25


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut där uppe och här nere.

     

Jag undrar om Inger kan komma med kaffe för inte vill man störa den här sötnosen.

 

 

Av Jan Sandström - 9 maj 2019 07:20

Men de här två får ligga kvar.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards