jans

Direktlänk till inlägg 25 juli 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 25 juli 2019 08:50

Torsdag den 25/7


Idag fyller svägerskan Margareta år och hon blir ett år äldre än ifjol.

Fast vänt nu, jag skulle ju inte räkna åldern i år utan i % så hon blir en % äldre idag.

Grattis säger jag och syrran ringer säkert OM hon nu får tid från barnbarnen.


Igår blev det verkligen inte mycket gjort för mig, rent utav ingenting förutom att jag skjutsade Tomas och Sara till stan och senare körde jag hem Anna och Emil, då med Tomas Citroën, men vilken vedervärdig bil, Fransmännen har en säregen unik stil.

Men det handlar väl om smak och tycke, bekvämt åker man då i dem men automatväxeln var konstig tycker jag.


Tomas hämtade Anna och Emil som fick leka med Harry och Alex här ute på tomten och dom hade nog så kul man kan ha med vattenpoolen och rutschkanan.

Det kommer att bli ännu roligare när de blir några år äldre dem också för 1½ och snart 4 är stor åldersskillnad när det gäller lekbeteendet.

Men kul hade dom och farfar var då slutkörd fast jag mest tittade på.


Vi, jag och Inger hade ju hand om barnbarnen igår, inatt och nu på förmiddan eller när nu föräldrarna kommer hit hem igen.

Men det går bara bra och jag har fått en stund här ute på altanen med Gunnar.

Det tog lite tid innan han kom men så såg jag han hos grannen med något som han skämdes över när jag gick dit.

Han hade tagit en liten gråsparv och det vet han att fåglar ska han låta vara.


I alla fall blev det TV för mig och från månlandningen och en massa annat från rymden och utvecklingen där.

Allt från SVTplay.

Det blev sängen och Inger lade sig ute på altanen.

Jag sov gott här inne eller jag sov som jag brukar med att vakna några gånger med värk.

Konstigt att jag har ont när det är så här varmt, då brukar jag ju må bra men det är väl åldern.


Upp vid 7 och då steg även småttingarna upp och resten har jag skrivit om men inte att jag läst VK på nätet och skrivit några kommentarsinlägg där.


Mina webbsidor ligger nere men tydligen även vår E-post och domänen vasterslatt.se har tydligen blivit borttagen av någon anledning.

Kan föreningen glömt att betala räkningen till Riksnet?


Idag har jag i alla fall tänkt ta en promenad och över till MM för att se om dom har nån duschslang och kanske handtag, det vi har har sprungit läck.
Det är en packning i duschmunstycket som oftare och oftare trängs ut så det sprutar snett omkring och nu är jag less på att skruva upp och stoppa tillbaks den igen.

Jag skulle ju kunna limma ihop allt men det är omständligt det också.


Det blir en varm dag idag och troligen varmare än tidigare dagar för det var 22 grader klockan 7 i morse.

Det är 24 grader i stugan, ute alltså och här har jag 28,7 grader i skuggan.
Väderstationens webbsida ligger ju nere så den kan jag inte få fram men det är varmt, vindstilla och sol från en klarblå himmel.
Så nu har Gunnar sökt skugga under någon buske.


Den som uppfann den blanka bildskärmen skulle ha stryk för han har nog bara suttit instängd i en mörk garderob.

 


Så här såg det ut för en stund sedan här hemma i Umeå och jag ska gå in och dricka ett stort glas vatten.
       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards