jans

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2019

Fredagshändelser.

Av Jan Sandström - 16 augusti 2019 20:57

I morse var det lugnt och skönt och jag tog efter lunch en promenad ned till Lundåkern där de håller på att bygga en hängbro.

Broplanen ligger klara att hängas upp där ute över vattnet.

 


Det första i mitten är redan uppe.

     


Höghusen är också på gång och nästa år är det inflyttning, fast jag vill då inte bo så där.

   


Efter Ängesvägen blir huset högre, det som ligger utmed ICA, det som en gång hette ICA Prinsen.

 


Jag kom hem och det blev ungefär 4 km, min RunKeeper fungerar ju inte så ingen mätning men jag har ju gått rundan tidigare.
Gjorde kaffe och satt ute en stund och funderade, jag behöver lite grejor till stugan och när jag sökte efter poolslangen så fanns ingen hemma i någon butik. Så jag funderade och beslutade att åka till stugan ändå och hämta hem husvagnen.

Jag och Anders skulle ju iväg och lika bra att ta hem den för att göra i ordning allt här hemma.


Gick på toa och när jag kom ut stod Anders i dörren och sa att han köpt husvagnsmat.

Snabbt beslut att Anders skulle köra så vi åkte iväg till stugan där vi hämtade husvagnen.

På väg hem när vi låg efter en bil med släp som släpade sig fram i 60-70 blev vi omkörda av en betongbil från Swerock i kurva, backkrön och skymd sikt straxt före Haddingen.

När den låg jämsides med oss fick han möte och började gå åt sidan så Anders fick bromsa mer för att inte bli prejad i diket.

Bilen före blev väl också skrämd för en bit frammåt gick den åt sidan och då gasade betongbilen på och körde iväg fast det bara var 50 km/h vid Haddingen, men det brydde han sig inte det minsta om. Gissar att han ville hem innan 4.


Vi kom hem och började packa och göra i ordning vagnen, kylskåpet har startat så det blir väl kallt till i morgon då Anders kommer med Lycka som får vara här och vi åker mot Tärnaby.

 

Vi räknar med att åka vid 10-tiden så det kan bli ett snabbt inlägg här imorgon bitti.


Det kan bli en trevlig resa och maten behöver jag inte bekymra mig över med en kock med på resan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards