jans

Direktlänk till inlägg 10 november 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 10 november 2019 08:01

Söndag den 10/11 och fars dag.


Igår åkte jag och hämtade väninnan Maria J, skjutsade henne in till centrum där hon gjorde ett ärende, sedan åkte vi ut till PMU för att titta och kanske handla något.

Och visst hittade jag något.

 

Det blev även en till klänning och en halsduk.



Maria hittade böcker och pannkakslagg m.m

Sedan bjöd hon på fika innan det bar av till Strömpilen.

Jag gick in på Elgiganten för att köpa en MP3-spelare till Inger men där hade dom inget sådant.

Men på Apoteket hade dom medicin till mig.


Hem och beställde spelaren på nätet, från Elgiganten då som hade lägsta priset på den så nästa vecka har vi den här hemma.

Kaffe och jobb i garaget med snickerierna under övervakning av Lycka som

 

hängde med mig vart jag än gick och gjorde.


Sedan blev det palt till middag som jag värmde och åt medan jag såg något på TV.

Film på kvällen och ett glas rött vin då först Inger kom hem och minuten senare Anders.


Gick isäng och hade först svårt att sova men till slut gjorde jag nog det och Gunnar har sovit inne hos mig, en del av natten i alla fall.


Upp halv sju, duscha och frukost, Inger är på jobbet och Anders har då varit vaken.

Jag ska ut i garaget bara jag blir klar här.

Inger har timmar idag och kanske ska vi bort någonstans om inte vi får besök här av barn som vill gratta mig och äta tårta, jag har ju kvar den frysta jag fick då jag fyllde år.


Eljest har det snöat lite och det ska komma mer så jag måste nog ut och skrapa bort lite och så är det nog hög tid att jag byter olja och servar snöslungan.


Just nu -7,2° och det blåser kallt där ute och det snöar även lite.

Det blir en innedag idag tror jag.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2019-11-10 08:30:10

Temperatur: -7,3 °C
Lufttryck: 1010,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 87 %
Vindstyrka: 3,7 m/s från N,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: -13,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,4 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 381,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-7,3 °C
Klockan:
08:08
Temp - Max:
-4,9 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-8,1 °C
Klockan:
00:07
Temp - Min:
-8,1 °C
Klockan:
23:49
Lufttryck - Max:
1010,7 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Max:
1013,3 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Min:
1009,6 hPa
Klockan:
05:31
Lufttryck - Min:
1010,6 hPa
Klockan:
23:49


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:51
Sol upp: 07:48
Sol ned: 14:57
Skymning: 15:53
Dagsljus: 09:02 tim:min
Dag längd: 07:09 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 13s less daylight tomorrow
Måne upp: 15:26
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 03:59


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut eller såg ut lite tidigare i morse.


   


Men i stugan verkar det inte ha snöat något   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 18 mars 08:20

Jo måndag den 18/3   Igår var det en solig söndag och jag hade Inger här i stugan. Hämtade ju henne i lördags och när det väl blev lite varmare ute så gick då jag ut, slipade på skärbrädan jag håller på med men när jag skulle sätta fast listern...

Av Jan Sandström - Söndag 17 mars 07:32

Söndag den 17/3   Igår grejade jag som vanligt på lite här och där, lackade andra varvet på gravskyltarna jag gjort.   Så när det väl blir vår och tjälen gått ur jorden ska Gunnar få komma till ro men jag har inte riktigt kommit på hur jag s...

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3   Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också. Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det. Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen ...

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3 Ja då är strax halva mars avklarad   Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där. Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststu...

Av Jan Sandström - Torsdag 14 mars 08:02

Torsdag den 14/3   Igår hade jag planer, men som vanligt så  , det sket sig eller gick upp i rök kanske. Men ändå inte ingenting utan lite fick jag gjort. Sängborden är klara och har nu ben så de är 10 cm högre.       Jag känner mig nö...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards