jans

Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 22 november 2019 08:46

Fredag den 22/11


Igår åkte jag upp och var med Tårtan en stund.

Vilket vilddjur hon är   men så rolig.  

Patetiskt matte, försöka gömma blomman högst upp på en bokhylla.   


 

Fint litet krypin.


 

Här går dom och köper en massa leksaksmöss och annat när världens roligaste leksak finns, en tom toarulle.


Ja som hon sprang runt med den igår.

Men som allt roligt tog den här stunden slut och jag åkte hem igen, då höll hon fortfarande på med pappröret och märkte inte att jag gick ut.

När hon inte såg mig fanns jag inte för Tårtan är döv, men lika fin ändå.


Här hemma blev det lite småpyssel tills Inger skulle iväg ned på stan och äta med jobbarkompisar.

Men när hon skulle iväg upptäcktes att det inte var väder ute.

 

Tomma rutor och klockan går fel efter att jag bytt batterier.


Jag gick ut och kollade att den då satt kvar där uppe.

   


Det kan vara så att det blivit oxidering eller nått i kontakten för ström dit upp, jag gjorde ju en egen lösning med sladd ned in på vindan där jag har ett dubbelt batteripack och jag ska gå upp dit igen och lossa sladden.

 

Kanske startar den om igen eller så får jag försöka mäta om det är någon strömförbrukning.

Är det inte det kan det vara avbrott på ledningen.

Men idag ska det regna hela dagen så upp på taket blir det inte.

Har den gått sönder får jag inte köpa en ny då jag är belaggd med inköpsförbud här hemma.   

Jag som velat ha en station även i stugan.


Inger cyklade iväg efter att Erik varit förbi och hjälpt henne med datorproblem som inte ens jag klarade av.

Han är liksom vår dataexpert i familjen tillsammans med de andra barnen men jag kan ju ta åt mig den äran att jag lärt upp dem från grunden då det handlade om DOS och Windows 3.0 och upp till 95 nånting.

Nu är jag passé och ute ur bilden när det gäller det tekniska på djupare plan.


Jag värmde matlåda och senare blev det film, ännu mer Tom och Jerry, nä men Jerry Lewis och Dean Martin som kamperade ihop en tid och gjorde många filmer tillsammans.

Nu blev det  Money From Home från 1953


Inger kom hem och senare fick hon datorproblem med Word och dokument hon höll på med.

Sidorna blev helt korrupta med fel textstorlek och text på fel ställe, bilder helt galna så mitt tips var att stänga av allt då jag såg tecken på en datorkrasch, det kan ha varit Word eller så något med skärmdrivrutinerna.

Vi får väl ropa på Erik igen om jag inte får till det idag.


Gick isäng med ljudboken en stund men ack så jobbig bok det varit, Silverdolken av Katharine Kerr.

Öppet fönster och inget väder, eller det regnade så när Gunnar varit ute blev det liksom blött och kallt i sängen

Men vad gör man inte för kisse så han fick rulla ihop sig vid mina knäveck och värma sig.

Jag har ändå sovit bra då jag väl somnat så ½8 var jag uppe igen för en dusch och sedan frukost här medan jag skriver och bläddrar igenom dagens tidning på vk.se


Idag, kolla Ingers dator, Väderstationen, kaffe och åter mer kaffe.

Kanske åka till Marias kattunge men hon har inte sagt något om det.

Ligga på soffan en stund kanske det också blir tid för, man är ju så upptagen nu som pensionär.

Men det dyker säkert upp något som spräcker mina planer.


Just nu +2,3° utanför fönstret och väderstationen visar, ingenting eller jo den visar temp och fuktighet inne och lufttrycket.


Så här ser det i alla fall ut där ute.

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Av Jan Sandström - Lördag 13 april 07:18

Lördag den 13/4   Nu har jag mest bott här i stugan ett år och lite i Vindeln, ännu mindre i husvagnen. Igår fick jag göra om en sak men med en domherrhane som flög in i fönster. Lade den i samma blomkruka och den kvicknade till så småningom....

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards