jans

Direktlänk till inlägg 16 februari 2020

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 16 februari 2020 10:26

Kopierade inlägget jag skrev i min alternativa blogg på http://janesandstrom.blogspot.com/

 

Söndag den 16/2

Jag får väl försöka återuppliva min alternativa blogg här då bloggplatsen.se ligger nere av någon okänd anledning.
Men allt är nytt och okänt igen så jag får väl försöka lära mig från grunderna igen.

Igår var en dag hemma i lugn och ro, Inger kom hem på timmar och jag drack kaffe.
Det blev en hel del tid vid datorn där jag inte gav upp sökandet efter en lösning på problemet med Anders golvvärmetermostat som ska kopplas ihop med Telldus så att den går att fjärrstyra i dator och mobil. Men inte hittade jag nått mer som gav ljus på problemet.

När hon cyklat iväg till jobbet igen värmde jag ärtsoppa till middag och senare satte jag på en Bond-film då jag fått min DVD-spelare att fungera, dessutom eller jag tror att min skiva med Moonraker är trasig eller väldigt känslig i lilla spelaren.
För den fungerar här i datorn och där såg jag den.

Kaffe och popcorn medan jag såg

Octopussy (1983)

Jag vet inte om jag fått dit länken till imdb.

Det blev kväll och sängen med ljudboken och sedan har jag faktiskt sovit skapligt. Men det kanske beror på piller och salva mot värk.

Upp tidigt, straxt före 7 var jag uppe igen och Inger var/är på jobbet.
Ute skitväder så idag blir en dag inne i värmen.
Det regnar-snöar-regnar och blåser men det lär bli ännu värre under dagen och kvällen.

Nu har jag +1,9° utanför fönstret, frukost avklarad men det blir straxt mer kaffe.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-02-16 09:30:11

Temperatur: 2,5 °C
Lufttryck: 996,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 8,5 m/s från SE,
i byarna 11,9 m/s
Kyleffekt: -3,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 2,4 mm
Dygnet: 6,9 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 51,0 mm
Året: 77,1 mm


Dagens
högsta - lägsta.

Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,9 °C
Klockan:
09:24
Temp - Max:
2,5 °C
Klockan:
13:24
Temp - Min:
-6,5 °C
Klockan:
02:08
Temp - Min:
-10,0 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1013,4 hPa
Klockan:
00:13
Lufttryck - Max:
1023,3 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
996,0 hPa
Klockan:
09:26
Lufttryck - Min:
1012,7 hPa
Klockan:
13:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:41
Sol upp: 07:32
Sol ned: 16:16
Skymning: 17:06
Dagsljus: 10:25 tim:min
Dag längd: 08:44 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:14
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 09:06


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 
och bilder vet jag inte om jag får upp från mobilen.
Har inte installerat bloggens app ännu.
 
Men trädgården ser ut så här. OM jag nu klarar av det också.


Men jag kan ju lägga till att jag inte nu heller gillar formatet på den här bloggen och andra jag provar är ännu svårare och även här behövs att Flash är aktiverat.
 
 
Men jag ska se om jag orkar/ids skriva ett riktigt inlägg här nu när bloggen kanske kommit igång igen.
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 18 mars 08:20

Jo måndag den 18/3   Igår var det en solig söndag och jag hade Inger här i stugan. Hämtade ju henne i lördags och när det väl blev lite varmare ute så gick då jag ut, slipade på skärbrädan jag håller på med men när jag skulle sätta fast listern...

Av Jan Sandström - Söndag 17 mars 07:32

Söndag den 17/3   Igår grejade jag som vanligt på lite här och där, lackade andra varvet på gravskyltarna jag gjort.   Så när det väl blir vår och tjälen gått ur jorden ska Gunnar få komma till ro men jag har inte riktigt kommit på hur jag s...

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3   Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också. Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det. Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen ...

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3 Ja då är strax halva mars avklarad   Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där. Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststu...

Av Jan Sandström - Torsdag 14 mars 08:02

Torsdag den 14/3   Igår hade jag planer, men som vanligt så  , det sket sig eller gick upp i rök kanske. Men ändå inte ingenting utan lite fick jag gjort. Sängborden är klara och har nu ben så de är 10 cm högre.       Jag känner mig nö...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards