jans

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Jan Sandström - 3 mars 2020 17:07

Maria skickade över en bild på "snygga tjejer" och jag håller med att en av dem är då snygg.

Av Jan Sandström - 3 mars 2020 16:27

Pratade med väninnan Maria och vi kom överens om att göra en liten utflykt till Skeppsvik.
Hon tog med kaffe och några kakor.

Men det blåste så kallt att efter att vi kollat runt lite

gick vi och fikade inne i bilen innan det blev hem till stan igen och nu lade jag mig på soffan och Gunnar hör jag är på väg till min mage

Av Jan Sandström - 3 mars 2020 12:54

Det här damp ned i min mejllåda att jag kan få en gratis resa till Kalifornien.


Ansök om att delta i Connect Live 2020

Eftersom du är en Local Guide på nivå 6 uppfyller du kraven och kan du anmäla dig till vårt femte årliga globala evenemang. Om du blir utvald får du en kostnadsfri resa till Googles campus i Bay Area i Kalifornien 11–14 oktober! Under Connect Live 2020 samlas 200 Local Guides från hela världen för att lära sig mer, utforska, ge feedback och fira den globala communityns bedrifter. Ansök i dag – ansökningsperioden stänger 30 mars.


Men va 17 ska jag dit att göra när jag kan åka till stugan.  

 
Av Jan Sandström - 3 mars 2020 08:27

Tisdag den 3/3


Igår var en dag jag inte mådde helt bra. Trött och hängig så antingen har jag en virus i kroppen för det kan väl inte vara den nya medicinen mot kolesterolet.

Man ska ju läsa bipacksedeln men det är ett dumt råd, det iner man då det handlar om biverkningar. Snacka om att man kan bli sjuk av den. 

Fast man ska ju inte tro på allt man läser.


Jag pysslade på med ett och annat men låg även på soffan några gånger efter att vi åkt till Klockarbäcken där vi slängde skräp.

Mest elektronik, farligt avfall som färg och två ståltuber till en gammal Soda Stream och så kläder till återförsäljning någonstans.


Senare fick vi besök av Vigrens från Vännäsby och vi åt middag, dom andra åt blodbröd medan jag åt bruna bönor till fläsk och falukorv.

Semlor till efterrätt och jag åt två st, Det var Ingers hemgjorda i en storlek passande barn och farfar, det går att ta en i två tuggor.


När gästerna åkt hem lite efter åtta satte vi oss och såg senaste avsnittet på Tunn is.

Men måste manusförfattaer av dessa serier göra rollerna så knäppa och hjärndöda, Det blir ju bara löjligt av alltihopa.

Men efter det och Grönland blev det Norge och

Besseggen minutt for minutt

Men se den första filmen (49 minutter), den andra är 8½ timme lång "slow-TV".       

Det där är en vandring jag skulle vilja göra MEN skulle säkert måsta bäras ned av räddningskillarna som också vandrar dessa 13 km.

Sa dom att 60 000 går varje år och upp till 1500 en fin dag.

Men ni barn skulle kunna göra den och jag kan ju följa med och vänta där nere i husvagnen.


Jag kan bara säga att Norge ÄR fantastiskt.

och jag ska lägga in en POI dit i min GPS.


Sedan blev det sängen och en liten stund med ljudboken innan jag sov och jag har sovit tungt med drömmar inatt.

Men även vaknat några gånger och en gång ville Gunnar ut.


Upp i morse och idag är det eller var det soligt.

Jo termometern hos Anders kom igång igen men under nytt namn och all statistik började om.

 

Termostaterna på elementen är inte riktigt bra, jag tycker det är för stor skillnad mellan på och av.

Men det är något som kan åtgärdas senare.


Så här fint såg det i alla fall ut då jag steg upp i morse.

 


Nu är det ingen sol och det blåser, -5,9° och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-03-03 09:00:09

Temperatur: -5,6 °C
Lufttryck: 1027,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 68 %
Vindstyrka: 3,6 m/s från NNE,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: -10,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,6 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 115,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-5,5 °C
Klockan:
08:56
Temp - Max:
-5,8 °C
Klockan:
20:58
Temp - Min:
-8,1 °C
Klockan:
06:46
Temp - Min:
-8,3 °C
Klockan:
06:43
Lufttryck - Max:
1027,0 hPa
Klockan:
08:52
Lufttryck - Max:
1020,4 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
1020,1 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1002,9 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:51
Sol upp: 06:38
Sol ned: 17:05
Skymning: 17:53
Dagsljus: 12:02 tim:min
Dag längd: 10:27 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:44
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 03:03


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här såg det ut nu kvart över nio, ungefär.

       

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards