jans

Alla inlägg den 2 april 2020

Av Jan Sandström - 2 april 2020 09:18

Torsdag den 2/4


Igår jobbade vi ute i lillstugan.

Jag salade stora fönstret och fick upp foder runt det.

 


Jag har även jobbat med den tunga skjutdörren och nu får den hänga där på plats

 


men kanske med någon mindre justering, handtag i ågon form ska även sättas fast.

 


Inger har spacklat men hinken vi hade innehöll inte spackel som var direkt bra så idag ska hon köpa mer när hon kommet hit i eftermiddag.

Jag hann även lägga in klickgolv på toaletten men förutom att det var trångt blev det bara hela längder som kapades någon dm.


Vi gick in och åt middag innan Inger åkte in till stan men hon fick ringa mig när hon var nere vid stora vägen, för den här lilla grusvägen var en skridskobana och när dem dessutom breddat plogkanterna ut över dikena var det lite vanskligt.

Men hon klarade det fint.


Jag såg en film från Netflix

Stealth - Det osynliga hotet (2005)

Lagom underhållning som jag sett för länge sedan och jag iddes inte leta fram något annat.

Gick isäng med en pappersbok som jag inte läste så många sidor på innan jag somnade.

Vaknade av värk och trodde att det nästan var morgon, men klockan var bara ½2 och så ville Gunnar gå ut.

Hade inte tagit någon Alvedon då jag gick isäng så nu blev det en. Jag har ju speciella på 1 gram/st och så smöjra med Diklofenak.

Men värken ville inte släppa så jag somnade inte, Gunnar var ute och svansade en hel timme och kom in ganska blöt för det snöade.

Han var kelsjuk som 7 och jag hade ont så jag somnade inte förrän mellan 4 och 5, då sov då Gunnar djupt utmed mig.


Så jag tog sovmorgon till ½9 innan jag steg upp och duschade och frukost avklarad här i soffan där jag faktiskt sitter helnaken.

Men någon sådan bild bjuder jag inte på              


Snart måste jag ändå klä på mig för att gå ut och hämta in ved, sedan städa upp diskbänken innan jag går ut och jobbar.

Det blir väl några golvlister om jag nu kan ha sågen ute fast det ser inte ut att snöa nu.

Jag har ju fönstret uppe på loftet liksom golvlisterna där att göra klart.

Köksfönstret, det gamla jag fick har Inger spacklat men jag vet inte riktigt hur jag ska göra salningen på det.

Jag kanske behöver bredare fönsterfoder så det får vara så länge för det finns annat att göra.


Inger passar då på att jobba rätta dagarna, i tisdags var det regn, snö och blåst.

Idag har det snöat och ska snöa och blåsa så jag kanske jobbar enbart inne idag då vi har hela helgen på oss sedan.


Tinat har det då gjort de här dagarna och nu har jag -2,4 grader ute men mulet och allt är vitt igen.

Väderstationen inne i stan visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-04-02 09:45:10

Temperatur: 3,2 °C
Lufttryck: 994,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från NNE,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: 3,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 30 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 133,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,2 °C
Klockan:
09:44
Temp - Max:
7,9 °C
Klockan:
15:07
Temp - Min:
-2,9 °C
Klockan:
04:12
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
21:13
Lufttryck - Max:
1004,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1009,8 hPa
Klockan:
11:44
Lufttryck - Min:
994,5 hPa
Klockan:
09:33
Lufttryck - Min:
1004,2 hPa
Klockan:
23:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:04
Sol upp: 05:53
Sol ned: 19:34
Skymning: 20:24
Dagsljus: 15:20 tim:min
Dag längd: 13:41 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:55
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 05:15


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

På en kvart steg utetempen från +0,5 till +3,2 grader så kanske kom solen fram där.


och så här ser det ut där

   


och här, jag kanske skulle ta och sätta fast batteriet i husvagnen och lägga i ordning dynor m.m Den står ju under tak, bara att prova med att köra igång lite värme i den för att se att den fungerar.

   

 









Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards