jans

Direktlänk till inlägg 10 april 2020

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 10 april 2020 11:16

Långfredag den 10/4
 
Idag blir det ett inlägg på min andra blogg, alltså den här blogg.se då bloggplatsen verkar ligga nere.
Eller så har det blivit nått fel på just min blogg, vad vet jag då jag inte kommer åt någonting där.
 
I alla fall så åkte jag och Inger till Vännäsby igår (efter att ha svängt förbi biblioteket och hämtat en ljudbok) med baksätet fullt, eller vi hade 4 tallrikar med påskmat som vi satt ute och åt i fint väder hos svåger och svägerska, Harry och Margareta.
 
Hem frammåt eftermiddan och här satte vi oss ute på altanen, jag läste i min pappersbok och Inger tror jag mest sov.
Jag tog väl nån höneblund jag också och så kom vännen Christer förbi på en av sina hojar och pratade en stund över staketet.
 
Jag gick in och fortsatte läsa på soffan.
 
Middag medan vi såg ett program om jordens förändring under ett dygn, fast det blev bara 12 timmar då vi inte såg avsnitt 2, hade bara spelat in det första.
 
Sedan blev det kaffe och sista delen på Millenium, Luftslottet som sprängdes.
Startade den amerikanska filmen om Millenium

The Girl with the Dragon Tattoo

Men då den är över tre timmar lång såg vi inte hela utan bara första timmen.
 
Det blev sängen och en kort stund med min ljudbok innan jag släckte och jag har sovit gott inatt.
Stängt fönster och Gunnar hos oss.
 
Idag funkar inte bloggen, inte ännu och jag ska spola av altanen på framsidan mot gatan. Bara skölja av den så att vinterns damm försvinner och så ställa i ordning möblerna där.
Kanske gör jag en utflykt om jag orkar, Skeppsvik om nu Maria är där och då kan vi sitta ute för det ska bli en skapligt fin dag idag.
 
 
Bloggen är igång igen och jag har varit ute och städat altanen mot gatan och en del annat.
Men det blåser kallt idag, nu är det ändå +5,2° utanför fönstret och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-04-10 11:15:10
Temperatur: 5,1 °C
Lufttryck: 1029,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 16 %
Vindstyrka: 5,9 m/s från NW,
i byarna 8,2 m/s
Kyleffekt: 1,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 32 %

Nederbörd.
Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 1,2 mm
Året: 134,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,1 °C
Klockan:
10:48
Temp - Max:
11,8 °C
Klockan:
15:34
Temp - Min:
-3,6 °C
Klockan:
04:38
Temp - Min:
0,0 °C
Klockan:
23:35
Lufttryck - Max:
1029,2 hPa
Klockan:
11:12
Lufttryck - Max:
1028,0 hPa
Klockan:
23:41
Lufttryck - Min:
1027,8 hPa
Klockan:
00:11
Lufttryck - Min:
1013,0 hPa
Klockan:
04:27

Dagens sol och måntider.
Gryning: 04:33
Sol upp: 05:25
Sol ned: 19:57
Skymning: 20:50
Dagsljus: 16:17 tim:min
Dag längd: 14:32 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 06:19

Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.
 
Så här såg bilderna ut tidigare i morse.
         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards