jans

Direktlänk till inlägg 13 juni 2021

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 13 juni 2021 09:30

Söndag den 13/6


Igår vaknade jag av att åskan gick och det regnade ordentligt så det flöt vatten på åkern.

Men det var korta skurar som kom och skönt var väl det för då kunde jorden suga åt sig av vattnet.

 


I stort sett hela dagen satt vi här inne och läste eller som jag kollade på datorn, det var mest Badhotellet jag såg på.

 


Men vi gick även ut till lillstugan där vi lade in en mjuk matta på toaletten.

En stor entrématta som vi klippte till och den har ju gummibaksida så att väta inte tränger igenom.

 

Men det ska inte vara vått där inne även om vi har ett litet tvättställ mest för att tvätta händerna och borsta tänderna.


Mat och kaffe omvartannat under dagen och så blev det väl en liten höneblund också.

Det blev middag och lite hopplock som vi åt när vi tittade på De magiska Anderna på Netflix

Efter det en film som vi bara tog och en gammal från 1969 som heter

Donna Rosa (1969)

Jag höll inte på att hitta igen den och började tro att jag drömt det hela, men jag sökte ju på Bella Rosa och det är något helt annat.

Efter den började vi se ett program om katter men avbröt för att gå isäng.


En stund med ljudboken här i vanliga sängen och så sov jag gott med öppet fönster, upp 4 och upp 7 men sedan låg vi kvar en stund till.


Kallt ute så jag sitter inne men Inger har varit ute med frukosten.

Hennes surfplatta lade av igår kväll, säkert för mycket sudoku.

Jag  får söka efter problemet lite senare.


Idag skiner då solen men det blåser, barnen, några av dem ska komma och jag hoppas vi kan bära badtunnan på plats i eftermiddag.

Våfflor ska vi också äta. Eljest inte göra så mycket.


Sol men moln på himlen och det blåser.

14.0° ute i skuggan och hemma visar väderstationen Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-06-13 10:00:16

Temperatur: 16,4 °C
Lufttryck: 993,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 26 %
Vindstyrka: 6,0 m/s från WNW,
i byarna 8,5 m/s
Kyleffekt: 15,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,7 °C Fukt: 45 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 14,4 mm
Månaden: 14,7 mm
Året: 102,9 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,9 °C
Klockan:
09:41
Temp - Max:
16,8 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
9,5 °C
Klockan:
02:58
Temp - Min:
11,4 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
993,6 hPa
Klockan:
09:41
Lufttryck - Max:
990,7 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
988,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
983,9 hPa
Klockan:
08:42


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:18
Sol ned: 23:02
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:44 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 42s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:27
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 01:02


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

och morgonens bilder.

              

 

Inger upmärksammade att inlägget jag trodde försvann ut

i tomma rymden ändå laddades upp här.
Det har jag inte sett förrän nu 18:36 då jag uppdaterade med bilderna.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards