jans

Alla inlägg den 13 januari 2022

Av Jan Sandström - 13 januari 2022 13:56

Vi här och han där och inget...

Av Jan Sandström - 13 januari 2022 10:00

Onsdag den 13/1


Igår gick jag iväg till vårdcentralen för att träffa diabetessköterskan och jag gick lite tidigt men hade både ljudboken och tidningsbilagan Bil & Bostad från VK med mig, det finns korsord i den så jag satt en stund och löste några ord och ett Sudoku innan hon kallade in mig för domen.

Bekvämt lutad i stolen och prat om ett å annat och inte benen i kors tills hon startade blodtrycksmätaren och mobilen ringde där borta i väskan. Men den fick ringa på ett tag.

Blodtrycket var bra och blodsockret likaså så ingen medicin där men så kolesterolet som jag fick nedslag på.

Det blir till att prova en ny medicin för det, de två tidigare hade sådan biverkning att jag inte kunde ta den.

Sedan undrade hon om jag inte skulle ha hålfotsinlägg men det avvaktar jag med så länge.

Sådant hjälper ju inte då jag går barfota eller i strumpor här hemma och mesta tiden på dagen.

Kollade mobilen då jag klädde på mig och det var Anders som ringde.


Gick hem men men tydligen funkade det inte när jag startade Runkeeperappen igen och då jag ringde upp Anders.

 

Jag hann ju gå bra långt medan jag pratade i telefonen, från den högra grå till den vänstra.


Väl hemma blev det lugnt och mest vid datorn där jag mejlade kylfirman med mer material, sorterade foton som finna i massor i datorn.

Var kommer alla bilder från? Och alla dubbletter?

Fick svar från kylfirman Djärv att man slutat med värmepumpar för flera år sedan, fast Daikin fortfarande har kvar dem som servicepartner, svagt från båda firmorna att inte uppdatera informationen.
Så jag slängde iväg ett nytt mejl och nu till GVAB eller Grubbe Ventilation AB som dom heter och även finns med på Daikins lista men på deras webbsida står att man servar och säljer Daikin.

Funkar det inte med dem finns det några till som jag har på kö.

 

Inger kom hem och ute var det varmare.

Senare blev det middag och likadant som igår, spjäll och vitkålssallad och jag tog rött till maten.

Vi såg någonting på TV och senare avslutade jag med ett avsnitt av Aidensfield och efter det lite musik innan det blev sängen.

 

Har sovit tungt och vaknade vid 5 och 6 men somnade om och låg till efter åtta.

 

Idag ska jag troligen till Anders och kanske snickra lite. Men vi får se vad det blir för väder för det är lite konstigt med det.

Inatt hade vi +5,1 °C Klockan: 00:36

 

Nu lite svalare med +2,4° utanför fönstret och klockan är 10

Klart men dom flaggar för stora mängder snö men kommer det något blir det nog regn och inte så mycket.

Vi ska förresten jobba under tak hos Anders.

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-01-13 10:00:18

Temperatur: 3,2 °C
Lufttryck: 990,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 68 %
Vindstyrka: 3,5 m/s från W,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: 0,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 5,1 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 6,9 mm
Året: 6,9 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,1 °C
Klockan:
00:36
Temp - Max:
3,3 °C
Klockan:
23:59
Temp - Min:
2,9 °C
Klockan:
08:30
Temp - Min:
-2,2 °C
Klockan:
05:40
Lufttryck - Max:
990,7 hPa
Klockan:
07:35
Lufttryck - Max:
1014,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
987,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
987,5 hPa
Klockan:
23:47


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:00
Sol upp: 09:07
Sol ned: 14:29
Skymning: 15:36
Dagsljus: 07:36 tim:min
Dag längd: 05:22 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 52s more daylight tomorrow
Måne upp: 10:56
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 05:02


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här såg det ut tidigare då jag började skriva inlägget 09:42.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards