jans

Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Jan Sandström - 24 juli 2014 21:54

Kollade lite snabbt på nätet.

Under Peugeot hittade jag inget.

Då kollade jag Arnes Bil & Service, men inget napp där heller.

Ja ha men den där klisterlappen med Romahome då, jovisst är det därifrån min present kommer.

Det är faktiskt en RomaHome - R25 jag såg.

R25 exteriör 01R25 Layout

Riktigt mysig och skulle passa jag och Inger men min bild blev snyggare.

 

Men jag vet inte om jag är beredd att betala priset för den.

Basbil från 530 000 SEK         

Av Jan Sandström - 24 juli 2014 16:37

Vill ha en husbil.

 

Körde efter den här skönheten när jag kom på att jag kunde fota den.

Så att jag kan söka mer infotmation om den men kameran var inställd på stjärnfilter.

Fast det blev ganska bra det med.

Av Jan Sandström - 24 juli 2014 16:26

En gammal rolig historia.


Den unga kvinnan var på solsemester i Spanien och upptäckte att det på taket till hotellet där hon bodde fanns en terrass som ingen använde. Hon såg här möjligheten att få en heltäckande solbränna och tog av sig bikinin och la sig på mage på en alldeles slät och blänkande del av taket. Men när hon låg där och njöt av solen hörde hon plötsligt hur någon kom springande i trappan upp till terrassen. Hon skyndade sig att skyla sig med en handduk som hon drog upp ur väskan. I nästa ögonblick kom hotelldirektören själv ut på terrassen och gick fram till henne. - Ursäkta mig, sa han. Jag har inget emot att ni solar här, men jag skulle vilja be er att ta på er en bikini eller baddräkt. - Varför kan jag inte få sola naken? undrade kvinnan. Det är ju ingen som ser mig här uppe. Det stämmer inte riktigt, sa hotelldirektären. Ni ligger på glastaket till matsalen...

Av Jan Sandström - 24 juli 2014 12:29

Det är inte lika kvävande varmt just nu hos oss då det seglat upp en hel del mörka moln.


Temperaturen har sjunkit från drygt 31° i skuggan på altan till nu 27,8°

Tomas och Sara har kommit hem igen och vi har ätit en sallad ute på altan.

    


Jag har suttit och strulat med foton för att konvertera från RW2 till JPG och till sist lyckades jag.


Angående vädret så visar väderstationen nu Aktuella värden:
2014-07-24 12:30:04

Temperatur: 30,1 °C
Lufttryck: 1011,0 hPa och Steady
Luftfuktighet: 35 %
Vindstyrka: 1,0 m/s från NNE,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: 30,1 °C
Inne hos oss. Temp: 25,9 °C Fukt: 55 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 26,7 mm
Året: 222,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
34,3 °C
Klockan:
11:32
Temp - Max:
35,9 °C
Klockan:
11:36
Temp - Min:
16,8 °C
Klockan:
03:44
Temp - Min:
18,1 °C
Klockan:
03:43
Lufttryck - Max:
1011,4 hPa
Klockan:
04:32
Lufttryck - Max:
1011,8 hPa
Klockan:
07:40
Lufttryck - Min:
1010,5 hPa
Klockan:
00:41
Lufttryck - Min:
1009,5 hPa
Klockan:
17:52


Dagens sol och måntider.

Gryning: 01:32
Sol upp: 03:23
Sol ned: 22:05
Skymning: 00:00
Dagsljus: 22:28 tim:min
Dag längd: 18:42 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 5s less daylight tomorrow
Måne upp: 01:46
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 19:39





Med tanke på molnigheten kan det komma sådant här

och nere vid Sundsvall går åskan just nu men även på fler platser i landet för att inte tala om nere i östeuropa och Italien.


Så snart vi ätit ska jag iväg och köpta trädgårdsdammen och ungdommarna ska väl hem de också.


Kisse här inne (Mirabell) tycker det är varmt men kylskåpskall tonfisk smakar gott.

Gunnar ser vi inte till och han ligger säkert och sover under någon buske eller förråd.


Nä lite kaffe innan man åker iväg.

Av Jan Sandström - 24 juli 2014 08:46

Torsdag den 24/7


5 månader till julafton. Kanske blrjar bli dags att vara snäll igen.


Igår var det en het dag och jag gjorde ingenting förutom satt här ute i skuggan då jag inte var in fram och åter och när jag tippade ikull i barnboolen med kläderna på.

Det lilla man har i sådan här värme men jag har alltid så jag skyddar mig mot solen.

Men det blev fasligt kallt när kläderna började torka, då vattnet avdunstade.

Det blev inte heller någon MC-tur igår.


Inatt sov jag inne efter att ha tagit en kall dusch innan sänggåendet, fönster på glänt och tak samt golvvläkten riktad för att få någon form av genomströmning.

Vi kan ju inte ställa upp fönster så mycket då vi har lilla Mirabell hos oss.

Men katterna lider i värmen, Gunnar kommer bara fram på kvällen och han har gått ned i vikt känns det som.


Idag är Inger ledig och i eftermiddag kommer Tomas o Sara hem med bilen från stugan så då ska jag åka till Arken Zoo för att hämta min trädgårdsdamm jag köpte via FB igår.

Ska se om pumpen/fontänen går att ha här i stan så får Inger gräva ned dammkaret i stugan.

Men det blir senare i höst.

Solen börjar komma förbi björkgrenen så det håller på att bli svettigt för mig här vid förrådet.


Jag återkommer senare med väder och vind, fast vind har vi inte just nu.


 

Så här ser trollet ut efter att man duschar på kvällen och lägger sig med inte riktigt torrt hår.


Nä nu bränner solen på fötterna så jag tar och går in fram och åter med fotbad i barnpoolen.

Tänk att den kom till användning igen, den som låg för transport till återvinningen.

Tänk att man ska inte kassta allt för det kan hända att det kommer till användning.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards