jans

Alla inlägg under november 2014

Av Jan Sandström - 30 november 2014 17:30

Visst är det en söt tomtekisse.

 

Det är Marias lilla katt Tristan.


Vi fick en lång skön stund i soffan jag och Gunnar men till slut ville han ut och jag fick gå och kissa.

Av Jan Sandström - 30 november 2014 15:44

Jag skulle behöva gå på toa men inte kan man störa har nu när kisse sover så gott på mina smått avdomnade ben.

Av Jan Sandström - 30 november 2014 12:14

Från https://www.facebook.com/sxskmtfunnyklipp


En kvinna ligger i förlossningsrummet med värkar och skriker:
- Jag orkar inte mer! Ge mig bedövning!
Sen vänder hon sig till sin kille och säger:
- Det här är ditt fel, din jävel!
Killen svarar lugnt:
- Om du minns så ville jag köra in den i andra hålet på dig men du vägrade för att det "skulle göra så ont"...

Av Jan Sandström - 30 november 2014 11:16

Söndag den 30/11 och den första advent.


Var försiktig med tända ljus och passa på att byta batterier i brandvarnarna.


Igår en dag hemma, det blev inget besök på bilfirman för att kolla på ny bil och få gratis kaffe.

Jag tog en stund i soffan med ljudboken och Gunnar i knät där vi sov skönt en stund.


Inatt har jag sovit skönt när jag väl somnade, det är så mycket som snurrar i huvudet och det startar så fort jag inte sysselsätter mig men något. Som lyssna på böcker i lurarna. Men det går nog över tids nog det också.


Idag blir nog som igår gissar jag, pysslar lite här hemma och har det skönt.


Det är gråkallt idag, men bara -2,3° på altan.

Fåglarna har fått påfyllning av jordnötter.

Väderstationen visar.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2014-11-30 11:30:05

Temperatur: -2,5 °C
Lufttryck: 1018,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,1 m/s från W,
i byarna 0,3 m/s
Kyleffekt: -2,5 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 61,2 mm
Året: 538,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,5 °C
Klockan:
11:22
Temp - Max:
-0,9 °C
Klockan:
12:21
Temp - Min:
-4,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-8,8 °C
Klockan:
08:08
Lufttryck - Max:
1019,1 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Max:
1019,6 hPa
Klockan:
20:29
Lufttryck - Min:
1017,9 hPa
Klockan:
06:45
Lufttryck - Min:
1017,4 hPa
Klockan:
03:18


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:42
Sol upp: 08:50
Sol ned: 14:05
Skymning: 15:13
Dagsljus: 07:31 tim:min
Dag längd: 05:15 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 52s less daylight tomorrow
Måne upp: 12:45
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: -----

Så här eländigt ser det ut i trädgården.

 

 


Mer kaffe har jag fått och ska se en film jag just fått hem.

Vet inte om det är något att se men den går på TV 3 just nu och handlar om julen.

Christmas in the City men jag missade första halvan så då tar man hem och kan se istället.

Säkert olagligt.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 29 november 2014 21:08

Säg bara "Nej tack, jag har så jag klarar mig" nästa gång någon sträcker upp en mugg mot dig när du passerar in eller ut från en affär.

Av Jan Sandström - 29 november 2014 17:32

Fick respons på att folk läser min blogg och nyss fick jag den här frågan.


Lördag 29 nov 17:17

Hej jan. Trevlig blogg du har. Vi är ett ny öppnad hemkörning av restaurnger i Umeå nattatid. Vi undrade om du kan hjälpa oss att informera folk om att vi finns till hands om dom är hungriga sent på natten och vill ha mat. vår hemsida: www.umeanattamat.se Vi eftersträvar att göra din helg så trevlig som möjligt. Det skulle vara oerhört uppskattat din hjälp. mvh.

UmeaNattamat.se


Det kan ju vara intressant att veta om man blir sugen på en nattmacka eller något annat matnyttigt.

Eljest så tog jag en stund på soffan med Gunnar på mina ben och där sov jag gott i drygt en timme till Inger kom hem och väckte mig.

Då hade katten smitit iväg och låg på fönsterbänken och sov, som om den skulle vara skönare än mina ben.

Kissnödeg var jag och nu hoppas jag att det blir lite mat, eller om jag ska skicka ett mejl till www.umeanattamat.se   

Av Jan Sandström - 29 november 2014 14:16

Snart bara en dag kvar men ska jag få nytt rekord för i år.

 

I oktober hade jag 2100 sidvisningar.

Men det ska mycket till innan jag slår topprekordet från juni 2013 med 4348 besökare.

 

Men jag är glad ändå för det är ju själva skrivandet som jag gillar.

Av Jan Sandström - 29 november 2014 13:27

Nä det spökar nog inte ändå såvida det inte är jag som är spöket   


Gick ut och hämtade mer solrosfrön till fåglarna och så kom jag på att jag visst gick ut en snabb sväng till garaget för att hämta en sak.

En sak jag hade tänkt gå tillbaks med nästan direkt, men så blev det inte alltså stod dörren öppen.

Nu har i alla fall fåglarna ute fått frön och Gunnar gick ut.

 

En flock duvor lyfter till vänster på bilden ovan.

 

Nu lyser kvällssolen, om man kan säga kvällssol ½2 på eftermiddan.


Tid för kaffe är det då.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards