jans

Alla inlägg under mars 2012

Av Jan Sandström - 21 mars 2012 19:27

  Golvet lagt och jag har flyttat in i kontoret igen men det saknas "några" sladdar ännu.

  Så här fin blev datorn Erki fixade till mig.

Av Jan Sandström - 15 mars 2012 11:30

Nu är den stationära datorn i stort sett klar.

Erik skruvade ihop den och jag har suttit och installerat en massa program men värst är nog injusteringen av programen så att dem passar mig.


Det som fattas är kontorsgolvet som jag gjorde ett försök att lägga men gav upp.

Jag överlåter det arbetet till andra som klarar det bättre.


Har kommit på att väderuppdateringen på hemsidan ska få gå genom laptopen i framtiden, till att börja med i alla fall då det är bekvämt att ha en särskild dator till det.

Tids nog blir det nog serverdatorn som får ta över det jobbet, den står ju ändå och snurrar på hela tiden.

Av Jan Sandström - 9 mars 2012 21:56

Nu har grejorna till datorn kommit och Erik har skruvat ihop den så fint.

Men innan jag ställer i ordning den ska vi (barnen) lägga nytt golv inne i kontoret.

Men det köper jag i morgon, det är mycket kvar att plocka ut ur de 7 m2.

Av Jan Sandström - 6 mars 2012 12:27

Det bra är att Erik beställde nya grejor till en ny dator i går kväll.


Men sen skulle jag ta över Peters "gamla" mobil, en HTC som jag har men större skärm.

Har suttit halva morgonen och försökt få in grejor i den men nu gav jag upp.

Tar tillbaks min gamla Wildfire igen där jag har allt inmatat.


Fasar bara för arbetet med att få igång nya datorn.

Av Jan Sandström - 5 mars 2012 16:43

och då menar jag inte filmen med Björn Skifs.

I morse såg jag att min stora dator hade blå skärm   

Upptäckte att C: lät illa, då jag tagit ut den så den är kaputt.

Snurrar inte ens igång nu.

In med en ny/begagnad disk på 500 från vår server (där ska vi slänga in två 3Tb istället) men nu jäklas det med installation av Windows.

Vi ska prova från ett USB då min DVD av och till kinkat sista dagarna.


Datorer ska bara fungera.

Tur att man inte är låst vid en enda dator   

Av Jan Sandström - 3 mars 2012 17:02

Vilken lördag, sol och varmt och vi har suttit ute på altan flera timmar.


Annan tid har jag fixat i ordning en speciell sida där jag kan se vädret hos oss i mobilen.

Vill någon annan använda sidan så varsågod.

Det finns en barcode på förstasidan med adressen.

Eljest är adressen http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html

Av Jan Sandström - 2 mars 2012 16:00

Skön dag men det blåste lite för mycket, jag och Inger satt ändå ute i drygt en timme.


Servicen på bilen gick fint men det är dyrt att ha bil, 3540:- kostade kalaset.


Det han bli 4 böcker att hämta, fick ett SMS när jag satt på Carstedts.

2 ljudböcker och 2 pappersböcker fast jag tror jag beställde fel av den ena.

En av Alf Staflunds böcker, "Men störst av allt..." heter den.

Jag tog ändå hem den, ksn sitta ute på altan och läsa.

Eljest föredrar jag ljudböcker.

Av Jan Sandström - 2 mars 2012 09:12

Ska iväg med bilen på en stor service men något som måste göras.

Underhåll ska man inte slarva med oavsett vad de än gäller för saker.

Sedan har jag fått tre nya böcker som väntar på biblioteket.

Ska skriva mer om det senare.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards