jans

Alla inlägg under mars 2013

Av Jan Sandström - 31 mars 2013 09:30

Eller har ni kommit ihåg att vi ställer om klockorna idag eller om ni gjorde det igår.

Klockan är nu ½10 ungefär och det är soligt ute men ännu lite kallt, -2,8° fast den stiger stadigt så det blir takdropp idag också. Men i morse straxt efter 6 hade vi -12,9°.

Det blåser svag vind på 1 m/s från sydväst.

Den när bilden togs 5 över 8 i morse, sommartid.

 


I går var vi (och Inges syskon med resp.) bjudna till H-G och Ia på Påskmiddag och bildvisning från deras 2 månader långa resa på Nya Zeland.

Välldigt intressant men det drog ut på tiden då vi inte kunde hålla tyst utan att fråga en massa om var och varannan bild. Så nu fick man lära sig en massa om det landet, en massa jag inte redan visste så jag följde deras reseblogg och kollade upp lite data på nätet samt surfade runt med Google Map.


Det har slagit lock för häger öra igen med en fruktansvärd tinnitus som bara tjuter så att ha radio eller TV på blir bara konstigt men vill ändå ha något sistraherande sidoljud fast jag hör inte mycket av vad som sägs.


Nu börjar en film på Kanal Global, "Två år i varje klass", en gammal god svensk film som jag sett flera gånger så en gång till spelar ingen roll.

Klockan är kvart i 10 så det tog en kvart att skriva inlägget ;-)



Av Jan Sandström - 30 mars 2013 12:09

Nu går vi ut och sitter på altan, kisse han kom in och ligger i soffan och sover så tungt.

Av Jan Sandström - 30 mars 2013 06:48

Barnen får fint väder när de ska ned till Sundsvall idag och jag har gjort en lång inköpslista till oss.   


Men det är lite kallt nu så här tidigt på morgonen -10,4° här utanför fönstret.

Nu ska jag gå och fixa lite kaffe, värmer väl lite te till Inger som sover ännu.


 

Av Jan Sandström - 29 mars 2013 18:18

Jag menar på ungar hemma i boet men jag vet inte om jag vill sparka ut den sista, Maria alltså.

Men idag körde vi iväg Peter och Annas säng m.m

Fast det finns kvar en hel del småsaker som tvätten på torkställningen, några lampoe och småkrafs.

 

Men jag måste åtgärda vänstra däcket på släpen för det är inte helt tätt.

Funderar på stt spruta in skum men det läcker så lite att det håller för ungdomarna som ska ned till IKEA i Sundsvall i morgon.

Av Jan Sandström - 29 mars 2013 10:25

Det är ju långfredag och då går klockorna lika sakta som tiden går för barnen dagen före julafton.

Men det var nog värre förr när vi inte hade digitalur och datorer.


Soligt och fint idag, temperaturen gick just över till +grader.

Nu +0,2° i skuggan men det lär bli varmare.

 


Och tänk er att Inger ligger sjuk idag, det händer inte ofta att hon är det.

Men hon får ligga och sova en stund medan Peter och Anna flyttar med Marias hjälp.

Det är småsaker som körd just nu och de större tar vi frammåt dagen med släpvagnen.


Av Jan Sandström - 28 mars 2013 12:41

...det drar lite kallt från väster, bara solen som värmer.

Av Jan Sandström - 28 mars 2013 12:39

Gunnar njuter ute i solen och så gör även jag.

Av Jan Sandström - 28 mars 2013 08:18

Är det någon som vill ha min gamla 14" TV så är det bara att säga till.

Instruktionsbok finns samt fjärrkontroll som fungerar sisådär.  

 

Vem vet, den kanske har ett visst antikvärde   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards