jans

Alla inlägg under mars 2013

Av Jan Sandström - 18 mars 2013 17:20

Försökte lägga in en videosnutt över norrskenet men det gick inte här.

Däremot har jag den på vår webbsida http://sandstrom.vasterslatt.se/

Av Jan Sandström - 18 mars 2013 10:28

Jag hann bara vända ryggen till så bestämde sig datorn för att begå självmord, den stängde av sig själv.

I går gjorde jag en stor jättescanning av virus och allt vad det heter men då hittades bara ett par beskedliga saker som togs bort.

Tror ändå det är ett hårdvarufel i moderboed eller CPU:n, fast egentligen inte.

Jag är brydd och vet inte vad det kan vara, titt som tätt ibland skickas kommandot [ctrl+s] alltså spara på webbsidor.

Och det är ju bara att stänga men att den stänger ned är irriterande. Fast det är ganska sporadiskt, ibland händer inget på en vecka för att sedan återkomma ett par gånger under en dag.

Nåja, vem har sagt att livet ska vara enkelt.

-7,2° och solsken.

 





Av Jan Sandström - 17 mars 2013 11:08

Tänkte då på allt prat och skriverier om hästkött som fanns i det mesta.

Nu läser man ingenting om detta, har det hänt något annat som jag missat.

Hur som helst, här kommer två småroliga bizarra bildet med hästköttstema.

 


Den här påminner mig om sagoboken "Olssons pastejer"  


 

Det var en sagobok som hängde med oss på semestrar med barnen men den lästes även friskt här hemma.

Tror ungarna skulle kunna läsa upp den utantill, nästan som "Petter och hans fyra getter".

Av Jan Sandström - 17 mars 2013 10:43

Datorn fortsätter då scrolla sidorna i FireFox.

Jag tror det är något centralt fel.

Får ta och skifta CPU med Maria, men utan att hon vet om det.   

Av Jan Sandström - 17 mars 2013 10:30

Slog på TV-------.n och fick se reklam för en apparat som heter Pest Reject

Så här står det i beskrivningen...

"använder digitala elektromagnetiska pulsar som överförs genom elkablarna i bostadens väggar, så att de når de platser där kackerlackor, råttor och spindlar lever och förökar sig. Dessa pulsar påverkar deras nervsystem och gör det så obehagligt för dem att de lämnar för gott."


Hur ställer sig elbolagen till detta?

Elektromagnetiska uplsar i elnätet???


Den ska vara helt säker för husdjuren.

OM man har möss som husdjur då?


Nä den där tror jag inte på. Inte mycket annat som säljs i reklamen på TV.

Fast den säljs i Sverige.

Ellos.

Best Direkt. ??

Av Jan Sandström - 17 mars 2013 10:18

Idag är det inte så kallt, inte just nu.

Vi har -2,2, nä nu slog den om till -1,9° så det kanske blir dagsmeja idag.

Men det är grått och snöar litegrann emellanåt.

 

Jag får se hur datorn går idag, har avaktiverat två bakgrundsprogram som jag vet att jag kan klara mig utan.

Fast det ena kan bli svårt i längden, det är ett bakupprogram som gör det det heter.

Har haft det i evigheter men det kan ju vara något sådant som trilskas.

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 19:28

Jag blir så less på min dator.   

Jag tror den fått ett eget liv och för som den själv vill.

Den stänger av sig själv. Plockar ned eller stänger ned fönster för fönster och slår till slut av strömmen precis som när man trycker till på strömbrytaren.

Såvida jag inte har Firefox igång för då frågar den först om jag vill stänga alla flikar och då kan jag avbryta. 

Den frågar titt som tätt om jag vill spara webbsidor med [Spara som].  

Den kan scrolla sidor upp, ned, höger, vänster om det så är webbsidor eller en kalkyl.

Det kan hända såväl när den nystartat som när den varit igång ett helt dygn, ibland fungerar den felfritt.

Det spelar ingen roll vilket program jag för stunden använder, i ordbehandling kan den sätta in valfia tecken, men oftast siffran 8.  


Jag har...

...testat annat tangentbord och mus.

...bytt till ny hårddisk och installerat om hela C:

...testan att byta RAM-minnet.


Snart åker jag och köper en ny dator för det är grymt irriterande när något händer då jag betalar räkningar, sitter och skriver något och inte sparat titt som tätt.


Som sagt, SNART blir det en ny dator eller moderbord och CPU

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 17:23

Om jag målar k--en svart med mascara så borde den bli skitlång   

Ska man tro på reklamen så.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards