jans

Alla inlägg under mars 2013

Av Jan Sandström - 8 mars 2013 14:46

Riktigt bra timat för när jag ringe Maria när jag var nära henne så klev hon just av bussen en bra bit bort med tunga matkassar, så det blev bara att backa ut och hämta henne så hon slapp gå och bära allt.

Sedan blev det gott fika hemma hos henne med massor av prat, katten gömde sig som vanligt den stackaren.

Maria hade varit hela förmiddan nere på stan och fick köa 1½ timme för att byta sitt busskort.


Tack för gott fika, måste göra om det igen.

BTW det är den 6 maj vi firar. I år är det är 41 år i år.


Av Jan Sandström - 8 mars 2013 10:52

Jag fattade mig lite kort tidigare men var på väg in i duschen, måste ju va fin när man ska ut och fika.

Har stämt träff med en härlig tjej senare idag och kanske går vi ut och fikar eller så blir det hemma hos henne.

Det är naturligtvis min kära vän Maria J. jag ska hälsa på, tyvärr blir det allt för långt mellan gångerna vi ses men det blir lätt så när huvudet är fullt av annat, mitt huvud alltså, Maria hon bara jobbar och står i.

Är hon inte i klassrummet står hon hos någon dotter och tapetserar   


Egentligen borde jag ta mig ned på stan och handla på Clas Ohlson, behöver lite grejor till badtunnan men det är mycket som ska dit.

Vet inte hur jag ska få ihop allt, har tänkt konstruera något speciellt till sandfiltret så att det går automatiskt varje dygn samt startar om temperaturen stiger över en viss nivå.

Sen ska man kunna starta det manuellt ganska enkelt men även skyddat så att inte vem som helst kan slå på den.

Nexa har ju fjärrstyrnig av lampor och jag har tänkt mig något såndant, då kan allt sitta inne i varmförrådet, ja inte pumpen då.


Men sådant återkommer jag med på min webbsida.

Jo jag kommer att skriva det här också.

Jag har slängt ihop ett blockschema men det kommer säkert inte att bli som det utan ändras eftersom jag funderar.

 

Jag ser att programuret inte kan sitta där jag satt det   fast det kan det egentligen också göra.

Allt beror på hur många ledningar jag vill dra fram och tillbaks.

Av Jan Sandström - 8 mars 2013 10:05

-5,3° och sol.

 


Av Jan Sandström - 7 mars 2013 10:47

Skickade in ett antal bilder på katten Gunnar och även undulater till tidningen

Ni får säkert söka bland en massa fina djurbilder för att hitta mina.

 

Bl.a denna bild som Erik tog i fjol.


Av Jan Sandström - 7 mars 2013 09:11

I dag skiner solen, än så länge, men prognosen är sol hela dagen.

En temperatur på -4,4° och sakta stigande så det finns hopp om att våren hittar hit till slut.

Men så är det ju varje vår och lika säkert som att de blir sommar blir det höst och vinter.

Det skulle bli ganska enformigt att bo på ett ställe där det var sommar året runt, inget som händer mer än att solen är lite åt ena eller andra sidan uppe på himlen, som det är vid ekvatorn.

 

Fortsätter det så här kan det senare idag kanske bli kaffe ute på altan.

Av Jan Sandström - 6 mars 2013 18:38

Det har uppstått ett nytt slukhål i Florida. Det är nära det hål som svalde en man i fredags.

Ingen fara för allmänheten säger Polisen men nog tror jag att jag skulle se mig för var jag satte fötterna och gärna stampa lite extra i marken före.

Varför inte ha med en ispik, nä sådant skulle nog inte hjälpa men de får väl börja scanna marken med markradar som de gör när de letar fornlämningar.

Fast jag är glad att ha fast mark under fötterna, bara 38 meter lera innan berggrunden där jag bor 

 

Bilden är en skärmdump från filmen som finns ute på nätet.

Av Jan Sandström - 6 mars 2013 11:41

SVT1 15:05--16:20 Cimarron strip - The battle of bloody stones


Amerikansk västern från 1967. När en ung indian dödas måste sheriff Crown förhindra den unge mannens pappa att ta hämnd. Regi: Richard C Sarafian. I rollerna: Stuart Whitman, Percy Herbert, Randy Boone, Jill Townsend, Gene Evans, m.fl 4:3-format

Cast Photo

http://epguides.com/CimarronStrip/

 

Fint, det avsnittet har jag inte sett.


Av Jan Sandström - 6 mars 2013 11:35

Vädret alltså.

  En skärmdump från min webbsida.

Nu hjälper inte ens kaffe.

Fast det kanske finns hopp, nu blev det riktigt ljust även om inte solen bryter igenom.


Ska kolla vad det är för film idag.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards