jans

Alla inlägg under december 2013

Av Jan Sandström - 31 december 2013 23:58

 

Av Jan Sandström - 31 december 2013 22:13

För nu tar jag och kryper isäng med Gunnar, kisse ligger redan och väntar på att jag ska komma isäng till han och ljudboken.


Gott nytt år till alla ni som läser min blogg.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 19:50

Bara 1638 sidvisningar hittills i december.

Rekordet i år blev i juni med 4348 sidvisningar och i september med 574 unika besökare.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 17:48

Det här är vår smaskiga nyårsmeny.

 

Men nu är snart den här också uppäten.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 16:20

...God ny onsdag eller god ny dag för egentligen är ju tideräkningen bara ett påhitt av människan.

I naturen följs ju en dag av natt och y dag därefter i nästan all oändlighet.


Jag slötittar på Evan den allsmäktige, nyhetsuppläsaren från Bruce den... och nu får han order uppifrån att han ska bygga en Ark.

Och nu är arken färdig :-)

Jag är kissnödig men ska jag hålla mig till nästa reklamavbrott.


Fyrverkerier har börja smälla så nu är det slut på friden för idag och i år.


Jag undrar om jag får något rekord av besökare på bloggen i år.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 12:38

På radion var det en person som ondgjorde sig över ett ev. kommande förbud av fyrverkerier till privatpersoner.

Han spenderade runt 4000:- på det och nyårsfirandet.  


Umeå Kommun har sedan ett antal år ett större fyrverkeri "nere på stan" och jag fick en idé.  


Skulle man inte kunna från kommunalt håll ordna ett konto där privatpersoner och företag kunde sätta in valfri summa, förslagsvis det man tänkte spendera själv på fyrverkerier inne i bostadsområdet och dessa pengar gick oavkortat till kommunalt inköp av ett gemensamt fyrverkeri.

Ju mer pengar som skänks desto större fyrverkeri centralat och av kunnig personal samt att det kanske blir lugnare inne i bostadsområden och för alla husdjur och vilda djur.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 12:07

Skrev detta som en kommentar på Facebook.


"Samhället har blivit så stressigt och komplext att det är svårt att hänga med i det.

Man ställs idag inför så många val och alternativ när det gäller det mesta att den lilla människan inte klarar av att hänga med i hastigheten."

 

Så vad ska man då göra åt det hela?

Hur gör man för att få överblick och kontroll över sig själv och alla de val man ställs inför?

Samhället idag innebär så mycket att man behöver ägna en heltid åt att bara klara sig själv och överleva, samtidigt som det ställs krav på att man ska arbeta och ställa upp på arbetet mer än en heltid, speciellt om man arbetar inom vården.

Samhället kräver att man ska arbeta och tjäna pengar så att man kan spendera dessa på att köpa saker och ting så att hjulen hålls i rullning.

Frågan är inte OM utan NÄR något "kullager" i hjulen skär ihop och allt går över styr.

Pesimistisk, javisst men kan man bli något annat så som det ser ut idag i dagens samhälle.


Men ska man vara positiv så tror jag att det inte händer något i år 2013, men helt säker på det är jag inte.


Men hur ska en heltidsarbetande människa hinna med att hålla reda på alla val som ska göras, elabonnemang, telefonavtal och allt vad det kan vara.


Jag är glad att jag är sjukpensionär för hade jag inte varit det skulle jag gått in i den berömda väggen för länge sidan.

Det är inte långt ifrån attjag sör det ändå, jag får ha ficklampa och cykelhjälm på mig för jämnan.


Gott nytt lugnare år och varva ned, allt går inte under bara för att du gör det.

Sköt om dig.

Av Jan Sandström - 31 december 2013 11:42

Från oss till er Gott Nytt År och ha ett bra 2014

 

Fotot har Erik tagit den 1/1 2012, 3 minuter över midnatt då Umeå Kommun hade sitt fyrverkeri över älven.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards