jans

Direktlänk till inlägg 8 maj 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Onsdag 8 maj 08:46

Onsdag den 8/5


Vilken start på dagen, snön vräker ned men tursamt nog gillar älgarna kyla.

 


Här skiner solen men igår var det si och så med det.
Jag klädde på mig och gick ut till husvagnen för att skruva. Inger tog bilen till Vindeln för en aktivitet hon är med i.


Det gick skapligt bra att lossa bultarna men lite marigt att komma in med handen i något hål och hitta av muttern med hylsan.

 


Men det gick ändå, värre var på andra sidan där jag inte fått bort bromsdelen. Då blev det ännu trängre och dessutom svårt att sitta utmed vagnen då vi har stenar och byggt upp för blivande veranda där.

Men trägen vinner och jag fick loss allt men jäklar så tung hela axeln är så med hjälp av kärran kunde jag flytta den till bilplatsen för vidare koll och ev. arbete.


 


Men jag förstår inte vad som får den att sitta ihop så jäkligt då den samtidigt glappar så mycket.

 


Men jag startade min leksak, åkgräsklipparen och körde runt lite på gräsmattan, sög upp fröskal och kottar för jag skulle ändå flytta på den.

Sedan blev det in till katten och kaffe, lunch tog jag tidigare då jag fått loss axeln.

Satt inne i soffan med kisse och boken och så kom Inger tillbaks.


Det blev rester till middag och lite senare kom P-G med fru och vi fikade efter att vi kollat på hjulaxeln.

En massa prat som det blir och när de åkte så kom vi överens om att jag ska kolla med Mekonomen i Vindeln om verkstan där kan renovera axeln.

Om inte kan jag kolla med husvagnsfirmor i Umeå om de har möjlighet eller så får jag lämna in den i Tavelsjö så ska P-G kika på den.


Det blev ingen TV igår utan efter koll i datorn så gick jag isäng.

Har fått sova skapligt men 7 ville kisse ha mat och jag steg upp.


Dusch och sedan frukost m.m för vi ska in till stan idag då jag fick en tid på ögon för bottenfotograferingen de inte gjorde förra gången.

Sedan blir det fika hemma hos vänner.

Kanske hinner vi förbi nån husvagnsfirma innan kaffet.


Det ska bli skapligt väder även idag men inte så varmt.

Vi hade -6,4° klockan 4 men nu +1.8° och i Vindeln +2.6°

Sol men lite moln ibland.

Väderstationen säger +2,4° och upp till 4,8 m/s i byarna från sydväst.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

       



        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 19 maj 08:42

Söndag den 19/5   Igår blev det mycket gjort men inte det jag direkt planerat, inte att göra igår. Jag lackade lägenhetens köksbord och iläggsskivorna samt 4 pallar.       Emil hjälpte Inger att köra in ved till vedboden, det blev kans...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards