jans

Alla inlägg under maj 2013

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 22:05

Åkte upp till stugan här i kväll och det är så rogivande förutom alla   mygg som kommit.

Jag valde att sitta inne men Inger är ju oberörd av dem.

Men vad det blev fint när bonden harvat åkrarna, nu är de som salsgolv nästan.

 


Måste visa dammen igen, så här fungerar den.

Pumpen står, eller ska stå mere till vänster i vattnet och sedan pumpas vatten upp till ett fat under en sten just till höger om den vänsta belysningen, sedan rinner det efter den svarta "bäckfåran" åt höger där det viker av hitåt i den ljusa forsen.

Det är väl inte allteles perfekt och snyggt men det porlar skönt när det i några steg rinner tillbaks till dammen.

Runt alltihopa odlar Inger olika kryddväxter.

 


Fasiken, nu är jag så trött att jag knappt orkar hålla ägonen öppna.

Undrar hur det är för Maria som blev djurvakt.

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 19:05

...vi har blivit.

Det blev snabbmat från Mammas enligt bilden.

 

Nu vill jag bara lägga mig och sova.

Vad denna värme tar på krafterna fast jag ändå inte gjort någonting, Inger hon har gnetat på och jobbat ute på gården hela dagen men i morgon ska hon få en vilodag. Eller hon tänker ta sig en sådan som hon sa.


Men skvallra inte för ungarna att vi ätit pizza, igen.

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 17:36

Kvistade iväg till Jula och köpte en ny fontänpump till dammen.

Men inte går den att ha där, den kommer att sticka upp en meter över vattenytan så det blir en retur vid tillfälle.

Alternativet är att jag bygger om den och hittar en adapter så att gamla fontänöverdelen passar på en ny pump.

Det vore det bästa för då passar slangen till forsen, på den nya pumpen ska den monteras med slanklämma och det blir bökigt varje vår och höst.

Det blev ingen bra bild på pumpen att lägga ut här så jag tar en annan där Inger jobbar i landet.

 

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 14:54

Det är så varmt men här i skuggan är det skönt, det fläktar lagom mycket.

 

Inger hittade kameran och tog mig från min bättre sida.

 

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 12:13

Bara så helt otroligt vilken utveckling jag haft.

2696 sidvisningar under maj månad.

 

Men det kostar på att ligga på topp, det måste skrivas många inlägg och göras reklam för bloggen   


Nu tror jag i alla fall att jag går ut och sover i vilstolen en stund innan jag åker till Jula och köper en ny fontänpump.

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 09:39

Det brukar oftast vara infekterade sår   

Men nu verkar det inte bättre än att fontänpumpen lagt av, en utgift till för laga tror jag inte det går att göra.

Den är nog hermetiskt tillsluten men jag ska göra ett försök i alla fall.

Skam den som ger sig men vilodagen gick åt   

Av Jan Sandström - 31 maj 2013 07:31

Dags för en ny varm kladdig dag när man inte orkar någonting.

+22,7° här på norrsidan och klockan är 07:32

 

Måste fixa webbkameran så att den inte får det vita fältet till vänster, det är solen som lyser på fönsterkarmen och det speglar sig i glaset.

Den sitter på en mobilhållare som sitter på väggfäster till TV:n.

 

Av Jan Sandström - 30 maj 2013 21:43

Men nu är jag på väg i säng, husdjuren har varit ute hela dagen nästan och nu är de nattade.

Jag är helt slut i huvudet av den här värmen men det har varit en skön dag.

Men Inger tänker jobba lite till ute i trädgården, hur hon orkar förstår jag bara inte.

 

Myggen har kommit men inte så förfärligt mycket och då är jag den som drar till sig mygg.


nä sängen och ljudboken i lurarna, har startat den bärbara sängdatorn så det kan bli lite småsurfning och någon spindelharpa och eller kungen jag lägger under tiden.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards