jans

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Jan Sandström - 11 maj 2013 19:25

Idag har jag inte haft någon energi över till att skriva en massa meningslösa inlägg här, det kanske du är glad för.

Vad vet jag.

½8 och snart blir det kväll och sängen, det ska bli skönt.


Tur att jag har en egen liten TV här i kontoret för jag vet inte hur Inger tänkt att vi ska kunna se på den i rummet.

 

Men det finns ändå inte mycket att se på TV nu för tiden.

Av Jan Sandström - 11 maj 2013 10:15

God morgon alla ute i världen.

Det blev en lite seg morgon idag, för mig. Vaknade 8 och gick upp på toa, Inger steg upp men jag lade mig igen och sov direkt en timme men det tog bara några sekunder.

Frukost och husdjursväckning avklarat, Tomas och Sara kom nyss och de ska låna bilen till någonting.

Skönt att få sova med öppet fönster så att man får frisk luft, svalare och Gunnar kan gå ut och in som han vill och det gör han. Nu ligger han här i kontorsfönstret och sover.


Det är ganska grått ute men det grönskar, främst gräsmattan syns det på.

Men var är värmen?

Från väderstationen:

Temperatur: 6,4 °C
Lufttryck: 1012,8 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från NE, i byarna 2,4 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 5,3 °C

Och så här ser det ut

 

Det syns att Inger börjat härja i trädgården, nu med att ta hand om komposten men snart kommer 143 blomkrukor ut på gräsmattan.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards