jans

Alla inlägg under mars 2013

Av Jan Sandström - 10 mars 2013 10:40

Jag blev fast med ett korsord nu på mogonen.

Vädret är skapligt, lite sol lite moln men det snöar då inte.

En temp på -6,1° och sakta stigande men det var kallt i natt, -23,9° hade vi 00:59

 

Om ett tag ska jag iväg och köpa en dammsugare till Peter och Anna på Elgiganten.

Det får bli deras inflyttning/utflyttningspresent för den här gången ska de väl inte komma tillbaks om ett par månader.

De två tidigare gångerna har de bott i andra hand i 4-6 månader i stöten.

Av Jan Sandström - 9 mars 2013 21:35

Det lilla jag sneglat på festivalen har jag inte gått misste om något.

Då var Stig-Helmer Story betydligt sevärdare.



Av Jan Sandström - 9 mars 2013 20:18

Det är ju bara barnrumpor som uppträder och inte är det något att lyssna på.

Så jag återgår till Stig-Helmer Story.

Av Jan Sandström - 9 mars 2013 11:02

Det har dragit ihop nörka moln som det ramlar ned mer av det vita eländet från.

Fördelen är att det blivit lite mindre kallt.

Av Jan Sandström - 9 mars 2013 08:42

Radio P4 vill ha bilder på älgar så jag skickade in tre bilder, kanske inte de bästa men när man kollat de som kommit in är mina inte alls så dåliga.

 

En älgtjur i stugan, avstånd 200-250 meter

 

 

Tre älgar också i stugan, avstånd 300-350 meter


 

En älgko tidigt en morgon även den i stugan, fotad genom sovrumsfönstret, avstånd ca. 50 meter.

Av Jan Sandström - 9 mars 2013 07:40

...kommit hit till mig.

synd bara att det är så kallt, -16,8°

 

och småfåglarna svärmar runt fågelfaten (det ena är faktiskt en gammal lampkupa) där de hämtar jordnötter som de sedan flyger till en buske där de sitter och hackar i sig den.

Jag undrar om det blir mycket spill som ramlar ned men det är säkert andra fåglar som pickar i sig.

 

Det blev bara en pippi som fastnade på bilden   

Av Jan Sandström - 9 mars 2013 06:28

Godmorgon förresten.

Gunnar   väckte mig vid 5-tiden och ville ut, men han var bara ute i 5 minuter då tempen stod på -18,6°

Sedan kunde jag inte somna om utan steg upp med Inger ½6 så jag har redan hunnit avverka frukosten (kaffe, två rostade av Ingers bakade bröd med marmelad och ordentligt med hushållsost samt ett stort glas C-vitaminbrustablett´, mest för vätskan, rent vatten blir lite torftigt) och läst nästan hela tidningen.

På den här tiden har det hunnit dagas ordentligt från svag gryning till att solen lyser på ett fabrikshus där borta, men det syns inte på webbkameran då den sitter lite lågt.

Inger har knatat iväg till jobbet och nu vaknade någon fler, troligen Anna, jo det var hon som gjorde frukost.

Det ska bli och ser ut att bli en fin dag, himlen är ljusblå och det blir ljusare för var minut jag sitter här och skriver meningslöst pladder.

En tidig morgonbild tagen 05:48.

 



Nästa bild tagen 06:39  



och en inzoomad bild av sol på huset bortanflr vårt förråd.  

Det är härligt att se solen komma upp och lysa på fler och fler byggnader på Västerslätts industriområde, fåglarna vaknar och kommer för att hämta mat.

Måste fylla på så att de har ordentligt att äta och jag ska ta en kopp kaffe till innan jag tar mig an Facebook.

Av Jan Sandström - 8 mars 2013 18:14

Det är ju fredag idag   


 

Då får många sova lite längre i morgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards