jans

Alla inlägg under mars 2013

Av Jan Sandström - 21 mars 2013 16:16

Om jag orkade skulle jag gå in i rummet och ta en lur med katten på soffan.

Men jag ids inte, sitter här och slösurfar samt set på TV.


Sitter och ser Country House Rescue Revisited · Brittisk serie från 2010. Ruth Watson återvänder till Abbey Dore Court efter 12 månader, för att se vilka förändringar den fallfärdiga herrgården genomgått. Del 1:4


Av Jan Sandström - 21 mars 2013 10:10

 

(skärmdump från vk.se)

Av Jan Sandström - 21 mars 2013 09:02

...ändå utsövd.

Tog två piller utöver mina normala redan vid 9-tiden då jag gick isäng.

Ändå svårt att koppla ned hjärnkontoret men det gick trotts att katten krävde uppmärksamhet emellanåt.

Lyssnar på ljudboken "Dolken från Tunis" av "Agatha Christie" som läses av Åke Ellestad, men så tralig uppläsare och dåligt ljud.

Han finns inte med bland de man kan provlyssna på så jag kan inte lägga ut ett exempel.

Men det slammrar hela tiden i bakgrunden som om någon går med träskor på ett trägolv.

Trotts det hade jag svårt att somna.


Idag just nu har vi -5,8° och blå himmel.

 

Av Jan Sandström - 20 mars 2013 15:58

Jag är bara ut gängorna just nu, allt känns bara så botten.

Hoppas ingen kommer med en spade så att jag kan komma längre ned.

Borde sticka till stugan och bara vara själv men jag orkar inte.

Av Jan Sandström - 20 mars 2013 12:37

SVT1 13:15--14:55 Jersey Girl (2004)

 

Ollie Trinkè, framgångsrik musikagent, är nygift och hans fru Gertrude väntar barn. Hon dör dock i samband med förlossningen medan den nyfödda dottern är ett helt friskt barn. I sorg och förtvivlan begraver sig Ollie ännu mer i sitt arbete samtidigt som hans far Bart lojalt ställer upp för att ta hand om babyn.
Till sist tycker dock Bart att det är dags för Ollie att uppföra sig som en pappa. Ollie blir avskedad från jobbet och flyttar hem till fadern i New Jersey, tar ett enklare jobb och ägnar sig verkligen åt dottern Gertie. Flera år senare får han en chans till ett drömjobb i sin gamla bransch och hans lojaliteter ställs på sin spets.

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

Av Jan Sandström - 20 mars 2013 10:19

Sov som en kratta inatt men utan sömntabletter. Alltid något.

-4,9° men isande kallt, skönt att då få sitta inne.

 

Av Jan Sandström - 19 mars 2013 12:03

SVT1 15:10--16:20, Calle P. (1965)


Filmen är en burlesk fars, som försöker imitera stumfilmstidens situationskomik, vilda jakter och fantasifulla trick. Den saknar såväl dialog som texter, ljudeffekterna är, där de förekommer, i första hand parodiska.
Handlingen kretsar kring Calle P., som inför parkeringseländet i Stockholm gjort en genial uppfinning: bilen som kan fällas ihop och då inte blir större än en resväska. Men när han optimistiskt försöker intressera myndigheterna för sin uppfinning, kommer han i konflikt med de bägge stadsplanerarna Ahrman och Behrman, som just konstruerat en ny lösning av trafiksituationen i Stockholm med en rad nya trafikleder, som korsar varandra härs och tvärs. De ser sin solida ställning hotad och tillgriper olika medel, bl.a en sexig "gangsterbrud", för att till varje pris stoppa Calle P. Men gangsterbruden stukar foten, när hon inte snabbt nog kommer ur bilen, som kvickt fäller ihop sig, och är snart ur leken.
Calle P. klarar sig ur alla svårigheter, även om parkeringseländet i Stockholm står kvar olöst.

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Av Jan Sandström - 19 mars 2013 10:20

Startade min dator i morse och gjorde i ordning kaffe, när jag gick tillbaks dit hade den stängt sig själv.

Så nu har jag startat den och stängt alla program som autostartar.

Men nog kommer den att gå som vanligt nu.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards