jans

Alla inlägg den 11 november 2014

Av Jan Sandström - 11 november 2014 19:44

Nu körde de reklam för Dacia bilar och mitt i det svenska pratet så kommer en sådan där pipton.

Vad i hela friden är det som inte man får höra för nog borde de kunna göra en reklamfilm som inte censuretas.


Det här är en av modellerna jag faktiskt skulle kunna tänka mig, priset är ju inte helt fel.

 


Av Jan Sandström - 11 november 2014 16:44

Åtminstone när man ser genom Google Maps.

 

För det är inte mycket som är scannat efter vägarna där eller Schweiz och Österrike för den delen.
Jag undrar vad det sitter i och varför de inte gjort det, eller fått det för jag tror det sitter i att Google inte fått scanna vägarna som övriga länder, ja förutom balkanländer och öst.


Jag väntar fortfarande på att få kolla några ställen där vi åkte på vår Europaresa 1979.


Av Jan Sandström - 11 november 2014 16:36

Såg att de gör reklam för den, nu.

Den är ju 6 år gammal så vem vill köpa den för antal hundra tusen kr.   

Av Jan Sandström - 11 november 2014 16:23

Tror faktiskt det inte var så länge sedan den här var ute på nätet, eller rättare sagt passerade min sida.


Det var en gång en brunett som hade varit och köpt en fiskeutrustning, och tänkte åka ut till isen och pimpelfiska. När hon kommit till isen så hörde hon en röst som sa: Det finns ingen fisk under isen här.. Nehe, tänkte blondinen och flyttade sig 25 meter bort.. Efter en stund igen så hörde hon rösten: Det finns ingen fisk under isen här.. Men va faan, tänkte hon och flyttade sig till andra sidan.. Så hörde hon rösten igen: Det finns ingen fisk under isen här.. Då blev brunetten arg och tittade upp och sa:
- Är du Gud eller?
- Nej, jag är vaktmästaren i ishallen...




Nej jag tycker inte alls brunetter är speciellt tomma i bollen, inte värre än alla andra i alla fall.

Av Jan Sandström - 11 november 2014 13:04

Vi hälsade ju på Maria i söndags och deras katter = våra barnbarn.

 

Givetvis är småkissar lekfulla ibland.

 


 




 


 


 


 


 

Efter en stund i tunneln och min laseravståndsmätare så tog orken plötsligt slut.


Det var i söndags och idag är det blött ute och jag trodde denna duva var dålig då den bara satt där i vattenpölen.

 


 

Men så flög en flock duvor förbi ovanför och då flög den snabbt upp till dem för att senare landa i min trädgård.

Av Jan Sandström - 11 november 2014 12:02

SVT 1,14:25--16:00 Lågor i dunklet (1942)

 

Handling:
Höstterminen börjar på Ringsala internatskola. "Husfar", magister Rolf Nordmark, återvänder liksom f d "husmor" Eva. Men hon har under sommaren gift sig med en ny lärare vid skolan, Birger Sjögren, och i samband därmed lämnat sin befattning. Den som i första hand blir berörd härav är Rolf, som alltid varit förälskad i henne men haft svårt att på rätt sätt ge uttryck åt sina känslor. Nu resignerar han och vill i fortsättningen endast betrakta henne som kamrat och god vän. Men Evas man Birger ...Mer
Regi: Hasse Ekman. I rollerna: Edvin Adolphson, Stig Järrel, Inga Tidblad, Hilda Borgström, Hugo Björne, m.fl Textat sid. 199 4:3-format 

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

Av Jan Sandström - 11 november 2014 11:25

Tisdag den 11/11


Innan jag börjar ska jag göra mig en kopp kaffe.


Igår var en dag där jag mådde dåligt och hade värk.

Skönt att Inger skulle köra upp bilen till verkstan på Grubbe och gå hem, det skulle jag inte ha klarat av.

Jag hade sovit dåligt natten till igår så jag var trött på kvällen.


Lade mig i vanlig tid efter tio och lyssnade på ljudboken, Gunnar kom och lade sig mellan mina ben och jag hade lagom ont i kroppen.

Somnade men vaknade efter någon timme med värk, kissade och smorde Voltaren och en extra Alvedon, somnade men vaknade igen efter en halvtimme, samma sak en gång till men då tog jag fram ljudboken och lyssnade någon timme eller två under tiden jag rörde på fingrarna.
Benen var liksom fastlåsta men det är oftast fingrarna det gör mest ont i och till slut gav det med sig så jag fick sova några timmar men det blev sovmorgon till ½10.


Ganska trött då jag steg upp men väckte Bosse, Duschade och tidningen så nu sitter jag här igen.
Ser Mythbusters på TV och de testar om en mus kan skrämma en elefant och vad som släcker en brinnande mun efter kryddstark mat. Inget slår mjölk som botemedel mot chili. Varför testade de inte grädde?

Har bläddrat förbi Svenska Hollywoodfruar och det är skrämmande hur de ser ut, det skulle heta Svenska Halloweenfruar istället.


Vintern försvann och Norge har inte rasat ännu och ingen information därifrån om mötet som skulle hållas igår.

Kamerorna sänder i alla fall hela tiden och tidigare sken solen på alptoppen 1294 meter över havet, eller det gör den fortfarande.

     


Här hemma är det mulet och jag har +5,8° på altan och det har, nä det småregnar fortfarande.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-11-11 11:45:05

Temperatur: 5,8 °C
Lufttryck: 993,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,1 m/s från W,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 3,4 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 3,3 mm
Gårdagen: 2,1 mm
Månaden: 31,5 mm
Året: 509,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,8 °C
Klockan:
00:03
Temp - Max:
7,2 °C
Klockan:
11:27
Temp - Min:
5,2 °C
Klockan:
09:04
Temp - Min:
6,4 °C
Klockan:
17:49
Lufttryck - Max:
993,9 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
999,2 hPa
Klockan:
00:44
Lufttryck - Min:
991,2 hPa
Klockan:
07:30
Lufttryck - Min:
993,6 hPa
Klockan:
23:50


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:55
Sol upp: 07:52
Sol ned: 14:54
Skymning: 15:50
Dagsljus: 08:55 tim:min
Dag längd: 07:02 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 11s less daylight tomorrow
Måne upp: 19:06
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 11:46

och en bild över trädgården

 


Känner på mig att jag glömt berätta något men det kanske kommer senare.

Godmorgon



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards