jans

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Jan Sandström - 22 november 2014 22:09

Tack Maria för god mat och sällskap.


Det var riktigt gott fast det var Indisk mat men nog är det godare med en stor pitepalt.

Det är käk det.


Nu tror jag det blir sängen för min del, känner mig ganska mör och tom i huvudet av sorlet som är på en fullsatt restaurang.

 

Jag drack lättöl så förhoppningsvis har jag ingen huvudvärk i morgon   


Godnatt.

Av Jan Sandström - 22 november 2014 20:45

Vi har ätit gott på indisk restaurang, inte så hott som förra gången.

Av Jan Sandström - 22 november 2014 18:15

Det fungerar inte med Hugo hemma hos Åsa så mu får vi börja om med att söka nytt boende till han.


Är det någon som vill ta hand om en äldre nymfparakit som är heltam och väldigt fixerad och fäst vid människor så kan mi få en fin vän de sista åren han har kvar.

Nu uppskattar vi Hugo till mellan 16 och 18 år, vi har haft han hos oss i 10 år nu i december men de två sista månaderna har han fått bo hos Åsa.

     

Av Jan Sandström - 22 november 2014 17:19

Då har det gått allt för lång tid sedan förra gången jag var ut och svirade.

Men nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska gå innan jag tar bilen net på stan för att träffa Maria på Vasaplan och sedan ska vi någonstans dit bara hon vet var.

Men det ska bli kul och jag börjar bli småhungrig.


Men tidigare idag gick vi ut i garaget och plockade, något jag själv har svårt att göra, får liksom ingen överblick i var jag ska börja.

Men det har Inger kläm på.

 

Efter det arbetspasset gick jag och lade mig på soffan UTAN ljudbok men fick Gunnar på benen och så sov vi en timme ungefär och det var skönt.

Mirabell kom upp vid mina fötter men vågade inte gå längre så det blev golvet och förbi oss för att sedan hoppa upp och lägga sig på Gunnars favoritplats i fönstret.

Av Jan Sandström - 22 november 2014 09:57

Vet inte vad som hände men datorn låste sig men jag lyckades få iväg förra inlägget innan allt försvann   


Vet inte vad som hände men jag skulle gå upp och lägga till att det inte blåser men är helmulet och jag kanske kan få något foto som Erik tog i stugan inatt.


Det kanske är för mycket för datorn att ha en massa fönster öppna och två webkameror från Norge, men dessa kan jag nog börja stänga ned för där borta händer inget och inget får man veta heller.

Det verkar ha stannat av men de bevakar ännu bergssidan ser det ut som på bilderna.

 

Det enda man ser är någon lastbil som passerar den vänstra kameran (AP) eller rök från en eld på den högra (VG).

Av Jan Sandström - 22 november 2014 09:42

Lördag den 22/11


Igår en lugn skön dag hemma och på kvällen tog jag mig tid att se på TV, på dagen satt jag ganska länge i soffan med både Gunnar och tidvis Mirabell som kom och ville ha sällskap.

Erik kom förbi och hämtade bilen för han och Maria skulle till stugan och stjärnskåda och kanske se Leoniderna, = stjärnfall.


Inatt syndade jag, kunde inte avsluta boken då det bara var någon timme kvar på den så jag låg ganska länge och lyssnade.

Nu måste jag ladda min MP3 med fler böcker.


Idag, hemma och småpyssla för sedan ska jag göra mig i ordning för att åka ned på stan och kvittera ut en 60-årspresent.

Är bjuden ut på mat av väninnan Maria och det ska bli kul.

Men jag får nog klä mig, nä det behöver jag faktiskt inte, ja jag kan inte gå naken men jag trodde det skulle vara kallt även i kväll men det ska bli varmare.

Vi ska få nederbörd här under morgondagen och framöver. Nu kommer väl den där snön men det blir i alla fall ljusare med vitt på marken.


Katterna eller Gunnar vill inte heller ha snö tror jag, det blir så svårt att jaga mössen.

Sommartid ser vi nästan aldrig till han men nu är han mycket inomhus och nu har han sällskap av Mirabell.

Från början trodde vi det kanske skulle bli problem och visst fräste de lite mot varandra, men nu nosar de bara och hälsar på katters vis på varandra.

 


 


 

Det blev mörkt ute när jag fotade med blixt.

 


Just nu är det -4,2° ute på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-11-22 09:45:05

Temperatur: -4,4 °C
Lufttryck: 1013,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från W,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -4,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 35,4 mm
Året: 513,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-4,4 °C
Klockan:
09:35
Temp - Max:
0,6 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-8,0 °C
Klockan:
03:39
Temp - Min:
-7,1 °C
Klockan:
22:57
Lufttryck - Max:
1013,4 hPa
Klockan:
09:29
Lufttryck - Max:
1019,5 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1011,6 hPa
Klockan:
06:29
Lufttryck - Min:
1012,5 hPa
Klockan:
23:37


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:23
Sol upp: 08:26
Sol ned: 14:23
Skymning: 15:26
Dagsljus: 08:03 tim:min
Dag längd: 05:57 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 39s less daylight tomorrow
Måne upp: 07:51
Månfas:
Nymåne
Moon
Måne ned: 14:49

 

Datorhaveri på G så Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards