jans

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Jan Sandström - 4 juli 2018 15:57

Fick lilla Alex i mitt knä.

Men vad jag ser gammal ut. ???

Av Jan Sandström - 4 juli 2018 09:30

Onsdag den 4/7


Igår åkte jag till Stöcksjö där jag hjälpte Anders lite smått med att snickra på altanen, men det blev en hel del kaffe också och prat om hur man kan göra och borde göra saker och ting.

Men innan jag kom iväg fick vi besök av en kille från Energihem som fick kaffe ute på altanen medan han pratade om solenergi.

Han skulle återkomma nästa år.

   

Har man inte ett extrastöd för långa saker gör man ett av det man har.

 

Jag blev där hela eftermiddan och vid 5-6-tiden kom Tomas och Sara med sina tvillingar Alex och Harry.

Efter att vi burit in deras grejor i huset där de ska bo ett tag i sommar åkte jag hem och fick middag.


Under kvällen jävlades jag med filer i datorn, uppräckte att hela min mapp med EKONOMI var borta.

Det var min bärbara som ställt till det tror jag för när jag rör på muspekaren kan ibland hela mappar följa med och bli flyttade.

Jag måste avaktivera möjligheten att dubbelklicka på plattan för att markera eller stänga av den helt.

För det är inte första gången det hänt.

Men jag hittade inte igen den på hårddisken hur jag än sökte så då blev det nästa steg, kopiera tillbaks senasete bakuppen som gjordes vid midnatt natten innan.

Men jag hade ju inte jobbat med några filer så det borde vara samma + en massa annat som kopierats innan jag bytt namn på filerna.


Sedan blev det bankinloggning och kolla förra månadens räkningar och siffror, film på TV som jag sneglade på men jag satt här till ett på natten innan jag gick isäng med värmekudden under händerna medan jag läste några sidor i boken för att nollställa hjärnan.


Somnade men vaknade...

Fast det blev bara en sväng upp och gå med värk, sedan somnade jag och har drömt en massa konstigheter jag inte kommer ihåg detaljer på.

Klockan startade ½8 och upp, in i duschen för idag ska vi iväg och oficiellt träffa småttingarna.


Det är fint väder men senare idag ska det ev. komma nån regnskur men det behövs regn för växtligheten och djuren behöver vatten.

Just nu 19° här ute i skuggan

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-07-04 09:15:10

Temperatur: 21,4 °C
Lufttryck: 1010,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 47 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från E,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 21,4 °C
Inne hos oss. Temp: 22,2 °C Fukt: 43 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 97,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
21,4 °C
Klockan:
09:14
Temp - Max:
27,5 °C
Klockan:
12:25
Temp - Min:
13,1 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
12,6 °C
Klockan:
23:39
Lufttryck - Max:
1011,5 hPa
Klockan:
02:50
Lufttryck - Max:
1017,7 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Min:
1010,3 hPa
Klockan:
08:53
Lufttryck - Min:
1010,3 hPa
Klockan:
22:11


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:29
Sol ned: 22:56
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:27 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 38s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:25
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 10:06


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Himlen ser ut så här, för tillfället.

   


Så här ser trädgårdsbilden ut.

 

Nu en snabb kopp kaffe ute men först dricka upp det som är kvar i frukostkoppen.

 


Av Jan Sandström - 4 juli 2018 01:11

Mirabell vill ha mig till sängen och klockan är över ett. Det blåser och snart går solen upp igen men jag har suttit med räkningarna då det strulat till sig för mig.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards