jans

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 31 augusti 2023 08:27

Torsdag den 31/8


Igår åkte vi in till Vindeln men där Häradsvägen och Storvägen går samman-delar sig, beroende på vilket håll man kommer gjorde jag en U-sväng och åkte hem igen.

Inger hade glömt börsen så vi fick åka de nästan 2 milen tillbaks och tillbaks igen för att kunna handla på Coop.

Sedan slänga skräp vid OKQ8, handla mer på ICA och så lämna böcker på biblioteket.


Hem till lägenheten där vi bar in grejor, matade tvättmaskinerna och så gick vi över till Tittis Asiatiska restaurang.


Frank och Titti, eller Thitinun som hon heter ville ha mer tid med familjen och det förstår jag så de bestämde sig för att sälja.

Kusinerna Yijun Ji och Ling Lin har tagit över och driver vidare ungefär lika som paret Sanders.

 

Nu skulle vi fira Ingers födelsedag som var igår och prova maten.

 

Men jag saknar Titti som vi lärt känna skapligt bra, så bra att vi är välkomna hem till dem vid tillfälle och de har en stående inbjudan hit till oss.

 

Men kusinernas mat var inger större fel på än att det var lite dålig värma i buffén.

Smaken var det inget större fel på men det är ju mer kinesisk prägel nu mot tidigare thailändsk.

Spättan med Remouladsås kunde ha fått vara lite saftigare men vi kom dit ganska sent så kanske därför.

Det var också ganska folktomt så för deras skull hoppas jag att inte gästerna sviker.

Vi kommer då att återvända dit om någon månad. Lika ofta som tidigare.


Inger cyklade iväg och sökte jobb, eller skulle prata med dem och visa upp sig. Tanken är att hon ska jobba lite extra och dryga ut hushållskassan.

Samtidigt får hon prata med folk och göra det hon älskar.


Jag gick samtidigt en promenad.

 

Jo det var systembolaget som jag besökte och köpte lite som är "bra att ha".


Efter det jobb fast jag inte tänkt det så av med långkjolen och kräla omkring på golvet.

Drog en skarvsladd från vägguttaget till fönstret där Inger ska ha sin syhörna pch jag gjorde det riktigt med kabellist så det blev snyggt.


Kaffe hann vi också med och bära ned grejor till förrådet.

Tvätten klar och jag blev klar så vi åkte sent hem till stugan och en övervänt kissekatt.

Kel i soffan och så blev det kaffe och äggmacka till middag medan vi såg lite på TV.


Mäklaren Helen hörde av sig då hon fått ett bud på huset, men både hon och jag förkastade det direkt då det var skamligt lågt.

Nu har priserna börjat stiga så vi säljer inte under utgångspriset 3 995 000:-

Ett hus på Klövervägen som är nästan förfallet och kräver stora renoveringar såldes i veckan för 3,5 miljoner.


Det blev sängen och ljudboken och till slut sov jag och har sovit gott fast kroppen värkte igår kväll.

Upp klockan 7 och idag blir det Vindeln igen.

Mer jobb i lägenheten med att få ordning och sortera.

I går var tanken att Inger skulle stanna och sova över men jag lyckades övertala henne att följa med tillbaks hit till stugan.


Det ska ju regna hela dagen så då kan vi lika gärna jobba inomhus där det behövs så att det blir lite ordning i röran.

Jag ska se om jag får någon ordning på TV och ljudet och så borra i taket för att få upp lampan över köksbordet.


Nu 13.8° utanför fönstret och väderstationen visar samma och vindstilla. Faktiskt inget mätbart regn men det kommer.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Av Jan Sandström - Torsdag 16 maj 07:56

Torsdag den 16/5   Igår åkte Inger in till Vindeln och jag stannade här med kisse. Kånkade och bar, drog på lilla kärran mellan förråden och fick undan lite. Letade en planslip jag har men inte hittade, tänkte till slut att den kanske var hem...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards