jans

Alla inlägg den 14 juli 2023

Av Jan Sandström - 14 juli 2023 09:45

Fredag den 14/7


Igår hände inte så mycket ändå hände det saker.


Katten Sotis har ju kommit hem och är glad och nöjd att få vara inne hos sin familj efter 3 dagar i skogen.

Erik kom och hälsade på men det var nog bara för att han fick lunch här.


Inte så mycket jobb gjort mer än småsaker, lite här och lite där.

Tomas och farmor Inger åkte med de små in till Umeå men jag, Erik och Sara var kvar här, satt mest ute på altanen och pratade.


Erik åkte hem, Sara badade i tunnan och jag gjorde ingenting.

Lade mig sedan på soffan och efter 5 minuter kom de andra från stan så det blev inte lång stund med ljudboken.


Middag och barnbarnen badade med ett plötsligt slut när Alex ramlade ur tunnan, ibland leker de lite väl häftigt och hon slog ett knä så det blev ett sår.

Efterrätt och fika i soffan till barn-TV och sedan sängen.


Tomas hittade ett flygfält vid Vindeln och undrade om jag visste om det.

Det gjorde jag inte men lade ut förfrågan på Facebok i en Vindlelngrupp, svar kom snabbt att det är ett flygfält från andra värdskrigets dagar.

Fält 24 sa man men har nu rättat sig till fält 18.

 


Jag fick se en gammal engelsk film innan även jag gick isäng.

Har sovit sisådär i natt.

Vaknade vid 6 men somnade om och 8 var det dags att stiga upp.


Kite svalare idag, nästan som en augustimorgon med sval och fuktigare luft men ändå skönt.

Igår varnade/lovade de åska idag.

  Men idag är det bara blåsträckat för ev. regn och det kan komma.


Vi ska i eftermiddag åka iväg och hämta en bil så att vi inte är helt strandsatta.

Det är svågern P-G som har en bil att undvara några dagar.


Jag får se vad det blir i övrigt, det kan bli regn och det kan bli åska, inget vi ändå kan göra något åt och regn behövs.


18.9° ute mot norr och det blåser lite från öster.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

                

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards