jans

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Godmorgon från Strömsund

Av Jan Sandström - 10 augusti 2012 10:07

Nu sitter vi och fikar i cililicerade trakter där Internet och telefon fungerar.

Vi har kört Vildmarksvägen och varit uppe på kalfjället, helt unerbara trakter.





I Vilhelmina stannae vi och åt eller fikade hur man nu ser på det på anrika Stenmans Café, ett café som byggdes 1965 om jag inte minns fel. Jag tog en räkmacka me kaffe och inger en stor sallad och te.


 Uppe kå kalfjället stannade vi och åt medhavd mat som vi köpt på Norgefarargården, runnbröd och rökgravad lax.

Det blåste men var myggfritt, ett tag.



Det fanns snö på berget men en fläck såg smutsig ut och syntes röra på sig, det var en hjord renar som stod där.


Lägg märke till den förstorade bildbiten jag klistrat in netill.


Means vi satt där började dem röra på sig och så drog alla renar iväg efter bergssidan.


Vi åkte vidare och hittade en fin plats är vi nattade, men varken Internet eller telefon fungerae där så därför inget inlägg då.


Nu ska vi dra vidare nedåt mot Östersund där vi ska hitta något att äta, eller där i närheten, ska försöka hitta något litet ställe efter vägen som är öppet.


Som vanligt ser jag nästan ingenting på skärmen i solljuset men får väl gå tillbaks och redigera inlägget senare.

I kväll ska vi ligga i en stuga på Orsa Camoing så då blir det ett bättre inlägg.


Vi mår toppen och tar det lugnt.

Nu mer kaffe så att jag inte somnar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards