jans

Direktlänk till inlägg 17 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 17 juni 2016 10:10

Fredag den 17/6


Första inlägget från min kontorsdator på evigheter, åtminstone sedan början av maj.


Igår en varm skön dag, till att börja med.

Jag satt ute på altan och gjorde ingenting men efter lunch tog jag en primenad fast mamma lärt mig att man inte får ta saker.

Det blev nästan 1,6 km och det var så skönt när jag gick iväg genom centrum förbi hyreshusen mot Preem, men jag såg att det drog in moln från havet och när jaqg gick förbi Granngården och vände hemmåt ökade vinden så att innan jag var hemma blåste det regält och regnet hängde i luften.


Sa till Maria att hon måste skynda sig om hon skulle hinna springa en runda innan ovädret drog in. Hon han hem igen men sedan började det småregna och det har regnat mest hela tiden sedan dess.


Jag såg film som vanligt och på kvällen fick jag mitt ryggstöd som jag tror kommer att underlätta en del.

Men inte kommer jag att ha det på i minst 8 timmar om dagen och gärna då jag sover som det står i instruktionerna men det värmer och det är det som är meningen men även elastiskt så det håller åt så där lagom skönt som stöd när jag ska promenera eller åka bil/MC.


Gick isäng och körde ett ganska hårt program med benen så jag blev helt slutkörd under tiden jag lyssnade på ljudboken.

Lyssnade ett tag till innan jag stängde och har sovit ganska gott till 8 i morse.


Kollade min värden som var 6,3 mmol och vikten 83,4 kg.


Frukost och tidningsläsning inne och Gunnar kom hem från någonstans så haqn fick lite mat ute på altan.


Sedan funderar jag på att åka förbi stugan och kolla upp varför nätverket slocknat där men även om jag kanske kan byta kranarna på badtunnan, men då ifall det inte regnar och det ska sluta frammåt dagen.


Telefonen ringde och från nummer 000252 som enligt nätet är ett företag i Belgien.

Kanske skulle ta och lägga in en spärr på alla utrikes samtal nu när jag inte känner någon ute i världen.

Hur som helst ingen som ringer hit till mig men jag har då spärrat det där nummret och de närmaste i serien.


Just nu regnar det och är 13° utanför fönstret men det blir så grönt ute när det är vått och doftar så gott.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-17 10:15:11

Temperatur: 13,2 °C
Lufttryck: 1011,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,3 m/s från N,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 13,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 50 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 6,9 mm
Gårdagen: 8,1 mm
Månaden: 21,6 mm
Året: 156,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,3 °C
Klockan:
09:22
Temp - Max:
23,0 °C
Klockan:
08:27
Temp - Min:
11,8 °C
Klockan:
01:46
Temp - Min:
7,7 °C
Klockan:
02:44
Lufttryck - Max:
1014,7 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1021,8 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Min:
1010,8 hPa
Klockan:
10:08
Lufttryck - Min:
1014,5 hPa
Klockan:
23:50


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:14
Sol ned: 23:06
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:52 tim:min
Morgondagen: There will be 1min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 18:43
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 02:00

Så här ser det ut i trädgården.

 

Jag hade nästan glömt hur jag fick in bilder från webbkameran.


Nu mer kaffe, dricker kanse det ute på altan hos Gunnar.


Godmorgon och längre orkar jag inte sitta här på stolen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards