jans

Direktlänk till inlägg 20 april 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 07:07

Lördag den 20/4

och en dag kvar


Igår skrev jag ut några sidor med QR-kod så att folk får lättare att betala när de besöker Överrädå Byaförenings aktiviteter.

Ute flyttade jag alla 13 däck jag förvarar, funderar på nån ställning bakom förrådet hängande på väggen. Men nu ligger de på lastpallar på gräsmattan.


Fick upp gräsklipparen på ramp och pallbockar.

 

Skruvade ut pluggen under bakaxeln, hydrostatdrivningen och tappade ut oljan, där fick den stå men öppen avtappning.


Ringde Billy på Grubbe Ventilation om luftvärmepumpar.


Krafsade och körde slungan i snödrivor för jag vill ha tomten riktigt torr ifall det blir tidig grävning av nytt avlopp.

Tog bilen till Vindeln där jag laminerade QR-koderna och så kaffe i väntan på Inger.


Hon kom och vi plockade ihop, körde mot stugan men lämnade de inplastade koderna i Överrödå till hon som skulle ha dem.


Här i stugan hade solen värmt lite mer så jag kunde köra undan lite mer snö innan jag gick in.

Det blev middag, nån kyckling, ris och sallad som vi åt till ett naturprogram.

Sedan serier, Frostbiten och Scott & Bailey (TV Series 2011–2016)


Men tiden gick och jag gick till datorn och kollade det sista innan det blev sängen med katt.

Jag har sovit ganska gott men tidvis lite trångt i sängen med Inger på ena sidan och katt vid fötterna.


Vaknade och steg upp innan sju.

Idag, har jag planer blir det nog inget av dem. I alla fall ute då det blåser isande kallt    och rakt in i stugan tror jag.

Det får nog bli inomhuspyssel idag.


Kallt men ändå bara -4.8° utanför fönstret och i Vindeln -3.5°

Väderstationen visar bara -4,0° och inte mer än 3,1 m/s ostlig vind, nyss från nordost så öven om det är över sjön så borde det inte dra så kallt här tycker jag. Men mulet och fuktighet på 44%


Morgonbilderna ser ut så här.

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 22:08

Vi hade ytterdörren på glänt idag när vi satt på altanen med vårt fika.Då smet Alice ut. Eller det var liksom meningen att hon skulle få komma ut i vårsolen och hon gjorde några försök ut och så in igen. Men till slut kom hon ut och upp i mitt knä ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards