jans

Alla inlägg den 12 april 2024

Av Jan Sandström - Fredag 12 april 07:57

Fredag den 12/4


För ett år sedan jobbade Inger sista passet den här fredagen, alltså den 14/4 2023.

Sedan var hon pensionär och vi drog hit till stugan men riktiga flyttlasset gick först sista april.


Idag fyller barnens kusin Jonas Jonsson 32 år så

 

moster Inger och jag.



Men igår så skottade jag snö och sprutade bort med snöslungan.

Nu är det inte så mycket kvar av snödrivan här utanför mot norr.
Vill få bort så det torkar upp för jag vet ju inte när renoveringen startar.

Fick fram gräsklipparen men den ska man inte köra på hal is då egenskaperna är usla för det men nu står den nere på bilplatsen.

Ska ta in den under tak i carporten och lyfta upp på pallbockar så jag kommer åt under, måste kolla på hydrostatdrivningen.


Och nu vet jag, Lycka tror hon är en fågel och ska ruva min datormus.


Men jag fick även annat gjort här vid datorn.

På IKEA hittade jag till slut garderober som ska passa i sovrum och toalett, allt till en liten kostnad på drygt 13 000:-

Men det blir en senare fråga att åka och köpa det, el håller jag också på att tänka igenom var vi vill och behöver ha uttag och belysning.

Det är lite jobbigt att hålla i alla trådarna.


Det var varmt ute och blåsigt så snön tinade ordentligt, efter varm natt så hände mycket.

Tid i soffan blev det också med katt och bok, slumrade nog en liten stund.

En fågelkrock på rumsfönstret och på altanen låg en liten bofink, tog den i handen och strök försiktigt på ryggen och den var vaken men groggy så en plats i en blomkruka på altanbordet så hade den lungt och satt skyddad. Efter ett bra tag så hoppade den upp och satt på de vissnade påskliljorna innan den flög iväg.

Tidigare i veckan var det en bofink som inte klarade sig utan låg död och kall på marken.


Det blev till slut middag som jag värmde och stekte lite kallpotatis till, sallad m.m och så TV.

Gisaengsu: Deo Geurei

eller Parasyte: The Grey, En koreansk SF-serie i 6 avsnitt.


Efter att ha sett klart på rymdmonster så blev det ormar, spindlar och får i

A Perfect Pairing

Hade det varit snö kunde det ha varit en julfilm men en vinmäklare åkte till Australien och, tja hittade kärleken efter en hel del om och men.

 

Så då blev det dags för sängen då Inger ringde och pratade en stund.

Gick trött isäng och har sovit gott hela natten förutom att jag drömt en del och en del lite för konstigt. Dock inga rymdmonster eller Australiska "husdjur".

 

Vaknade innan sex men låg kvar, steg upp en timme senare.

Idag skotta snö såklart men även annat pyssel som mekande och så datorjobb.


I morgon lördag har ett par barn flaggat för att komma hit och byta till sommardäck på sina bilar.

Jag väntar med mitt byte, kör ändå odubbat och får köra efter den 15:de

          +´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´f                  p (denna katt)   


I alla fall var det lite kallt i natt med -2,4° i morse men nu +2.6° här och +3,1° i Vindeln

Väderstationen här säger +3,5° och 0,7--1,7 m/s ostnordost så säkert ganska skönt och bättre blir det då solen kommer fram och värmer.


Jag körde iväg Lycka och ser att hon nu gått ut och sitter under granen vid fröautomaterna.

Ska kanske ta bort granar och annat idag. 


Morgonbilderna ser ut så här.

       


Ekorren var då framme och åt tidigare.

 


Jag sprutar bara ut snön på gräsmattan där jag tidigare hade gräsklipparen och en snöhög som jag sprutade ut i skogen.

     

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards