jans

Alla inlägg den 13 april 2024

Av Jan Sandström - Lördag 13 april 07:18

Lördag den 13/4


Nu har jag mest bott här i stugan ett år och lite i Vindeln, ännu mindre i husvagnen.

Igår fick jag göra om en sak men med en domherrhane som flög in i fönster.

Lade den i samma blomkruka och den kvicknade till så småningom.


Eljest var jag ute mest hela dagen och då jag inte skottade snö och körde slungan så satt jag på altanen och läste.
Det prasslade under golvet och det hörde Lycka så det blev lite musjakt på eftermiddan.
Men den klarade sig för jag såg inte att hon kom med någon och det brukar höras om det händer.

 

Varför vrider programmet nu bilden åt höger men jag drog luckan lite åt sidan så hon kunde komma upp och ned.
Eljest är det ju öppet från sidorna.


Det blev en dag med lite småpyssel här och där och så gick vi in.

Stekte pytt i panna till middag och en öl till det.

Senare film på SVTplay och 91:an som gick som matinéfilm i förrgår men även igår sändes en sådan, därefter Netflix och

 

Happiness for Beginners 


En lagom underhållande film.

 

Det blev kväll och sängen med kisse utmed mig och jag har sovit gott hela natten.

Vaknade av en flygande katt som landade på mitt bröst straxt efter sex, klockan alltså.

 

Idag får jag besök av barn och barnbarn som ska byta till sommardäck på bilarna såklart fika.

Senare åker jag till Vindeln och hämtar Inger.

 

I övrigt har jag tänkt börja riva lite på stugan, startar inne i varmförrådet och tar bort det som går, lister och foder, kanske lite på någon vägg men än sitter ju rör och sladdar kvar och en hyllvägg med färgburkar jag inte kan ta bort ännu.

 

Klockan är straxt åtta och +2.9° utanför fönstret, i Vindeln +5.7° ???  

Väderstationen säger +4,9° och 1,0--2,0 m/s från västsydväst.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

 

 

Nu är det snart snöfritt på på norrsidan.

 

 

Fågelkameran är det nog dags att ta ned och flytta till något bättre ställe. Någonstans där jag kan visa renoveringen.

   

 

Det tinar så det knakar   

   

 

Idag åker nog den sista snön på förrådstaket.

 

    Det var lite mer snö den 1/4

 

Snart har brädhögen tinat fram.

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards