jans

Direktlänk till inlägg 9 september 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 9 september 2015 09:15

Onsdag den 9/9


Igår åkte jag och hämtade mya däcket då punkteringen inte gick att laga.

Frågade samtidigt vad det kan kosta att byta motorvärmaren på bilen, 2500-3000:- kostar det.

Troligen det lägre priset då jag uteslutit ingående ledningen och annat.

Så nu ska jag dit igen och kika på om jag inte ska byta, de har en fin bil som är det jag vill ha förutom automatlådan.


Efter det såg jag film och fick en kelsjuk kisse utmed mig.


 

Jag hann sitta ute och njuta av solen en stund innan Harrys kom och vi skulle äta middag.

Jag städade kattoaletterna, gav kisse mat och tog in tvätten innan vi åkte upp till Erik som bjöd på födelsedagsfika.

Han har ju bakat allt själv och gott men det var lite för mycket choklad i ena tårtan, men det visste han då det var ett experiment.

 

Att dessutom chokladen var stenhård gjorde inte ätandet lättare men den var god.


Vi åkte hem och jag såg ett av snitt av Bosch innan det blev sängen och ljudboken.


Sov gott men väcktes några gånger av att Gunnar ville in, ut ibland och han låg hos mig.

I morse låg han mellan mina ben och brydde sig inte om att de andra två strök omkring men till slut ville han ändå gå ut och få lugn och ro.

Men det går bättre för varje dag/natt som går.


Frukost och kelsjuk Tristan men även Mirabell har varit fin på morgonen efter att hon fått sin tonfisk.

Nu sover hon här hos mig i kontoret

 

Tristan ligger i rumsfönstret och tittar ut (det här får bli dagens Tristanbilder)

 

Jag flyttade några blommkrukor så han kan lägga sig bättre där men jag undrar vad som händer

 

när Gunnar börjar vara inne då han brukar ligga i det fönstret.

Förhoppniingsvis kanske de kan samsas om utrymmet eller så får någon ta ett annat fönster.


Idag måste jag byta till nya sommardäcket men ska även hinna med att åka och prata om ett bilbyte och se vad jag kan få för den jag har nu.

Det blir film i eftermiddag då det är onsdag men har faktiskt inte kollar vad det är för film.

Den kanske inte ens är intressant och då kan jag sitta ute och sova istället.


För det ska bli fint väder idag med men det blev frukost inne då det var kallt.

Just nu visar det 11,5° utanför kontorsfönstret och väderstationen visar

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-09-09 09:30:05

Temperatur: 12,3 °C
Lufttryck: 1010,6 hPa och Rising
Luftfuktighet: 82 %
Vindstyrka: 2,1 m/s från W,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 11,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 47 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,9 mm
Året: 465,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,3 °C
Klockan:
09:24
Temp - Max:
20,0 °C
Klockan:
16:12
Temp - Min:
2,7 °C
Klockan:
02:43
Temp - Min:
4,1 °C
Klockan:
23:56
Lufttryck - Max:
1010,8 hPa
Klockan:
09:16
Lufttryck - Max:
1009,1 hPa
Klockan:
23:12
Lufttryck - Min:
1008,7 hPa
Klockan:
00:24
Lufttryck - Min:
1000,1 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:54
Sol upp: 05:44
Sol ned: 19:27
Skymning: 20:17
Dagsljus: 15:23 tim:min
Dag längd: 13:43 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: 01:21
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 17:56

Så här ser det ut i trädgården, växthusen är urplockade och tomma så den termometern har jag tagit in.

 

Träden gulnar mer och mer för var dag som går men är det kallt på nätterna blir det så.

Det är höst men hösten är ganska skön också med sin klara friska luft.


Nu förbi toa innan det blir mer kaffe.


Godmorgon.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards