jans

Alla inlägg den 17 mars 2017

Av Jan Sandström - 17 mars 2017 09:06

Fredag den 17/3


Igår, hade jag hjärnsläpp när jag skulle börja skriva och det har jag idag också.

Jag vet att jag gick två rundor, först på eftermiddan då jag gick kroken och förbi VK

 

Det blev en skön runda med i stort sett bar asfalt överallt så jag gick ganska fort men då jag skulle hem till TV och annat blev det en kortare sväng.

Erik kikade förbi under dagen och vi beställde tid för nya sommardäck till hans bil och pratade kamera m.m

Han åkte hem och dottern Maria kom förbi för att skriva ut en massa skolarbete så jag fick göra av med en del svart bläck.

Skrivaren håller på med att säga att färgpatronen är för gammal och bör bytas ut, men den är ju fortfarande ganska full.

Jag får börja skriva ut mer med den och inte laserskrivaren, den måste snart ha ny toner den också då jag fått skaka på patronen.

Satte ju nyss in den, 2009 har jag skrivit dit när den sattes in.


Tog min medicin och fikade innan det blev Det okända på Sjuan och det var två riktigt intressanta avsnitt som utspelade sig i Norrköping och jag somnade inte under progrmmen.


Jag åt en lätt middag, visade sig att jag åt upp Ingers matlåda som hon skulle ha idag.

Sedan kröp det i benen så jag gick ut en sväng till och nu häll jag mig inne på Västerslätt, tänkte då det men vägarna var så oplogade och fulla med vatten och slask så det blev lite jobbigt att klampa omkring uppe på plogkanten.

Då gick det lättare efter Industrivägen dit jag gick för den var det asfalt på, men det höll på att frysa till så tidvis var det halkigt.

 

Kom hem till kissekatterna och tog itu med bygglovsansökan men jag vet faktiskt inte om det fungerade att skicka in via nätet.

Skickade iväg men kom aldrig till att jag fick något kvitto och utskrift fungerar inte heller.

Det blir inte bra när det skrivs 4-5 A4-sidor på en A4 och i höjd så det blev mikroskopisk text till vänster på pappret.

Man kanske skulle skicka iväg det i ett brev till Vindelns Kommun.


Såg min inspelade västernfilm med John Wayne och Inger kom hem.


Gick isäng och har sovit gott hela natten, ingen katt som velat gå ut.


Steg upp tidigt och senare idag ska/måste jag ut och köpa grillkol som ska avlämnas på Ingers jobb, Haga Äldrecenter eller Hagaborg som det hette tidigare.


Ovädret med snö som skulle vara inatt blev det bara regn av och skönt det.

Just nu har det slutat regna men mulet och lite grått, temperatur på +3,6° ovh vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-03-17 09:15:08

Temperatur: 4,0 °C
Lufttryck: 988,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 95 %
Vindstyrka: 0,6 m/s från ESE,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: 4,0 °C
Inne hos oss. Temp: 22,2 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,9 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,9 mm
Året: 44,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,0 °C
Klockan:
09:14
Temp - Max:
8,5 °C
Klockan:
13:08
Temp - Min:
2,1 °C
Klockan:
02:17
Temp - Min:
1,6 °C
Klockan:
19:25
Lufttryck - Max:
997,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1012,9 hPa
Klockan:
11:47
Lufttryck - Min:
988,3 hPa
Klockan:
09:14
Lufttryck - Min:
997,3 hPa
Klockan:
23:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:03
Sol upp: 05:50
Sol ned: 17:46
Skymning: 18:33
Dagsljus: 13:30 tim:min
Dag längd: 11:56 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 23:57
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 07:15


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards