jans

Alla inlägg den 3 mars 2017

Av Jan Sandström - 3 mars 2017 08:40

Fredag den 3/3

En eländig fredag igen för då är det helg i två dagar.     


Dagens värden: 6,1 mmol och vikten 77,9 kg.

Igår: 6,0 mmol och vikten 77,6 kg och jag gick 5,76 km i delvis snömodd och glashal packad snö.

Sista kilometern var även idag tung att gå.

 

Det blev över gamla bron till Zoocenter - Hund och Katt, Umeå där jag köpte lite kattgodis men de hade inte den jag var ute efter.

Den hade däremot Djurmagazinet efter gamla E4 i stan.

  Men nu har jag kattgodis så det räcker några dagar   


Jag kom hem lagom till Det okända på sjuan och Gunnar som gick ut samtidigt som mig satt och väntade.

Det blev fika och TV med Mirabell utemed mig    medan Gunnar lade sig i hallen    vid skorna.

Men nu har jag börjat locka in han fönstervägen och då kan han hoppa ned på sängen och lägga sig.


Inger kom hem och det blev en varmkorv med bröd samt Varma koppen till middag. Enkelt och lätt och vi åt framför TV:n där vi såg ett avsnitt av Mandelmanns gård.

Det åttonde och sista gick på TV vid 21 men vi såg avsnitt 4 från Play.

Däremot såg jag ett avsnitt av White Rabbit Project på Netflix.

Det är tre från Mythbusters som testar och jämför saker och jag såg grejor från planetfilmer och när vi skulle få dessa grejor.

Planetfilm är ju en SF.

Sedan slötittade jag av och till på Sex Tape som gick på TV men såg den inte klart utan gick isäng efter att Inger kommit och bjudit på en alldeles nybakad kanelbulle.

Men den gick ju att hålla i (nästan) så den kunde ha varit färskare.   


Var trött och somnade tidigt och har sovit gott.


Så klockan 7 steg jag upp.


Idag ska vi få hem barn men inte alla, Peter jobbar så Anna får fundera på hur hon ska komma sig hit.

Hon borde ta sig an och skaffa körkort, nu kanske någon av våra andra barn kan ta sig till Ersboda och köra deras bil.

Det är ju bara den som har barnstolen monterad och visserligen kan vi sätta den i våran bil men det blir säkert bökigt att montera och prova ut så den sitter säkert och bra.

Inger ska bjuda på semlor och mat tror jag också det blir.

Semla ja, jag har fått en semla från Finas på Avion då jag gillat dem på Instagram. Men då måste kag ta mig dit och hämta och det vete 17 om jag ids, hade det varit nere på stan kunde jag ju ha promenerat och ätit den på vägen hem.


Idag ser det då ut att bli fint väder och det behövs efter några dagars snöelände.

Det kan bli en fin promenad om de nu lyckats ploga alla gång och cykelvägar.


Just nu har jag -3,4° och Gunnar kom just in, solen skiner även om det ser mulet ut och det blåser en aning ser det ut som.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-03-03 09:15:11

Temperatur: -0,4 °C
Lufttryck: 1007,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 81 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -0,4 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 2,7 mm
Året: 30,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,1 °C
Klockan:
09:07
Temp - Max:
0,4 °C
Klockan:
00:20
Temp - Min:
-4,8 °C
Klockan:
06:46
Temp - Min:
-4,4 °C
Klockan:
23:32
Lufttryck - Max:
1007,2 hPa
Klockan:
09:06
Lufttryck - Max:
1004,0 hPa
Klockan:
23:12
Lufttryck - Min:
1003,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
997,5 hPa
Klockan:
01:44


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:52
Sol upp: 06:39
Sol ned: 17:04
Skymning: 17:52
Dagsljus: 12:00 tim:min
Dag längd: 10:25 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:19
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 23:59


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut.

   


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards