jans

Direktlänk till inlägg 1 juni 2022

Jobbar med webbsidan.

Av Jan Sandström - 1 juni 2022 13:33

Som du kanske märkt, du som surfat in på min webbsida så förändras sidan från dag till dag då jag kodar och testar saker och ting.

Ibland fungerar det perfekt, ibland inte alls men jag tycker det går frammåt.
Det jag däremot inte klarat av är att få väderdatorerna att själva uppdatera min nya domän http://rengard.one/index.html men jag har en kopia på hela webbsidan där som på vasterslatt.se
Den här domänen kommer mest troligt att försvinna i september då nätet byggs om och vi får gigabit ut till Internet.
Dessutom skaffade jag en Raspberry Pi som jag i min enfald trodde jag skulle klara av men mitt huvud har inte kunnat ta till sig den, ännu. Men skam den som ger sig och jag brukar sällan ge upp så totalt.
Eljest är tanken att den ska få ersätta den nu gamla laptopen som står och snurrar på i stugan, den har har här är äldre och kör bara Win XP :-) men den gör sitt jobb fast den krachat några gånger under senaste åren.

Så ha tålamod med min sida så ska det nog ordna sig tids nog, jag får ju experthjälp i sommar då sonen Tomas kommer upp.
Kanske kan han och Erik som också är duktig fixa till eller lära mig hur Raspberry fungerar.

Den här texten är i stort en kopia på det jag nu skrev på mina hemsidor länkade här ovanför.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 2 juli 08:47

Tisdag den 2/7   Idag blir det    och  till systerdotter Monika och vännen Gösta som båda blir ett år äldre idag.   och på var sitt håll i landet.   Men igår åkte vi till stan då Inger hade tid hos tandläkaren och så besiktning av bi...

Av Jan Sandström - Måndag 1 juli 08:19

Måndag den 1/7 Ny månad, nya utmaningar, mer jobb.   Men igår slet jag med att först plocka ut allt, det sista som var kvar i förrådet och sedan lade jag golvet, det blev väl sisådär. Efter det blev det skivor på sista väggen, och den blev vä...

Av Jan Sandström - Söndag 30 juni 07:09

Söndag den 30/6   Igår åkte Tomas och Alex till stan för att träffa syskon och vänner. Då passade vi på att åka till Kullar & Klang där vi åt och fikade, samtidigt.         En rulle med renkött, en liten tårtbit och så kaffe.   Vi...

Av Jan Sandström - Lördag 29 juni 07:00

Lördag den 29/6   Igår blev en produktiv och bra dag som jag är jättenöjd med. Först rensade jag skräpbrädor från spik. Sedan fixades vägen till, vattna i omgångar och så hyvla och salta och hyvla.           Så kom Peter och Erik d...

Av Jan Sandström - Fredag 28 juni 07:46

Fredag den 28/6   Igår så ordnade jag månadens räkningar innan jag följde med Tomas in till stan = Umeå Där hämtade vi upp Erik och så åkte vi till Biltema där jag handlade lite till förrådet, ned till Haga för att äta och det blev goda hamburg...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards