jans

Direktlänk till inlägg 2 juni 2022

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2 juni 2022 09:03

Torsdag den 2/6


Så har det hänt igen.

Det verkar inte vara annat än att PostNord slarvat bort ett paktet till oss igen och från Zooplus.

Vad är det för fel på Postnord här i stan (Umeå)

Paketet såg ut att ha kommit hit redan i början av veckan och skulle ha delats ut den 31/5 men så fick jag ett SMA om att det inte kunde delas ut då utan jag skulle få ett nytt SMS framöver. NÄR DÅ?

Det andra paketet i beställningen skickades med Schenker och det kom i morse, sedan kan man fråga sig varför Zooplus valde att sända med PostNord när förvalet vid beställningen gjordes med Schenker?


Nu blir det samma visa igen att göra felanmälan och bla bla bla.

Fast jag tänker lägga över allt på Zooplus och säga att de får ta upp det med posten istället för att jag ska sitta mellan dem.


Något helt annat, VA 17 är det med min eller Ingers gamla platta?

Har det fått eget liv eller är den hackad, fast jag ser inga hack på den.


 


  


  
Det hela började igår och när jag hade laddsladden inkopplad, med fulladdat batteri men drog jag ut sladden kunde jag ha den igång.

Fast så tog ju batteriet slut och så började eländet om så jag stängde av den.

Nu verkar den inte fungera alls så jag får väl installera om android eller vad det är.

Det gjorde jag tidigare och installerade bara appen för D-Link så jag skulle se kameror men nu har den en jä---a massa appar installerade och sådant jag inte bestämt, inte bara de som är fabriksinstallerade utan annan skit.


Det kanske är dags för sophinken för den men först ska jag prova en annan laddare.


Eljest så gjorde jag inte så mycket stora saker igår, småplock här och där, översyn och laga småsaker och flytta härifrån till dit och därifrån och hit.

Kaffe såklart och prat på nätet med folk.

Lade ut mitt gamla armandsur på Facebook och fick en hel del intresserade.

   Jag har ju kollat på den och försökt laga men så blev den liggandes igen.

Det är ju över 20 år sedan jag hade den på armen och satte i nytt batteri men tryckknapparna på sidorna kärvar lite så man måste nog ta isär dem helt för att rengöra och kanske smörja. Något jag inte ids göra så jag lade ut och gav bort till behövande och nu kom en kille som fick ta den.

Det var några till på kö som ville ha men först till kvarn...


Jag satt också med hemsidan igår och igår kväll då jag stängde upptäckte jag att det är ett större fel på vädersidan.

Datorn lägger upp samma diagram längst ned på både Västerslätts och stugans vädersidor.

Teorin är att dom sparas på samma ställe på nätet och således krockar allt.

Men det går väl att fixa. Tror jag vet hur. 
 


Inger kom hem och det blev middag medan vi såg på TV.

Igår blev det uppfinningen av konservburken.

34. Konservburkar

Intressant vetande.

Jag försökte se något annat men fastnade inte på något förrän det blev ett avsnitt av Picard.


Sedan dags för sängen och jag har sovit fast jag hade värk i kroppen.

Vaknade efter 7 och steg upp.


Inger hemma så vi ska köra skräp idag men först kom Schenker med ett stort paket till Maria.

Sedan kom killen och hämtade armbandsklockan.


Som jag sa ska vi köra skräp och det är plast och papper m.m till återvinningen här på Rödäng.

Kanskse levererar vi det stora paketet till Maria samtidigigt OM det nu ryms i bilen.

Det är oväder på gång men det kommer först senare i eftermiddag 15-16 som tidigast men troligen senare.


Bytte till en annan laddare och då verkade det som att plattan blev lugnare. 


Nu skiner solen där ute, nordlig vind och faktiskt 17°

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2022-06-02 09:45:14

Temperatur: 18,1 °C
Lufttryck: 1005,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 30 %
Vindstyrka: 3,5 m/s från NE,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: 18,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 49 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 6,0 mm
Månaden: 6,0 mm
Året: 49,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Högsta Temp:
18,2 °C
Klockan:
09:43
Högsta Temp:
16,1 °C
Klockan:
00:00
Lägsta Temp:
6,5 °C
Klockan:
03:23
Lägsta Temp:
9,2 °C
Klockan:
23:56
Högsta Lufttryck:
1010,3 hPa
Klockan:
00:08
Högsta Lufttryck:
1010,8 hPa
Klockan:
00:00
Lägsta Lufttryck:
1005,6 hPa
Klockan:
09:41
Lägsta Lufttryck:
1005,8 hPa
Klockan:
11:44


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:38
Sol ned: 22:39
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:01 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 2s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:11
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 01:38

och morgonbilderna.

            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 2 juli 08:47

Tisdag den 2/7   Idag blir det    och  till systerdotter Monika och vännen Gösta som båda blir ett år äldre idag.   och på var sitt håll i landet.   Men igår åkte vi till stan då Inger hade tid hos tandläkaren och så besiktning av bi...

Av Jan Sandström - Måndag 1 juli 08:19

Måndag den 1/7 Ny månad, nya utmaningar, mer jobb.   Men igår slet jag med att först plocka ut allt, det sista som var kvar i förrådet och sedan lade jag golvet, det blev väl sisådär. Efter det blev det skivor på sista väggen, och den blev vä...

Av Jan Sandström - Söndag 30 juni 07:09

Söndag den 30/6   Igår åkte Tomas och Alex till stan för att träffa syskon och vänner. Då passade vi på att åka till Kullar & Klang där vi åt och fikade, samtidigt.         En rulle med renkött, en liten tårtbit och så kaffe.   Vi...

Av Jan Sandström - Lördag 29 juni 07:00

Lördag den 29/6   Igår blev en produktiv och bra dag som jag är jättenöjd med. Först rensade jag skräpbrädor från spik. Sedan fixades vägen till, vattna i omgångar och så hyvla och salta och hyvla.           Så kom Peter och Erik d...

Av Jan Sandström - Fredag 28 juni 07:46

Fredag den 28/6   Igår så ordnade jag månadens räkningar innan jag följde med Tomas in till stan = Umeå Där hämtade vi upp Erik och så åkte vi till Biltema där jag handlade lite till förrådet, ned till Haga för att äta och det blev goda hamburg...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards